Servicii

Magenta Consulting oferă cercetări de marketing în Moldova din 2006, monitorizând preferințele și așteptările consumatorilor, atitudinea lor față de produse și mărci, modelele de cumpărare, loialitatea și alte aspect, ce influențează decizia de a cumpăra. Aflați mai multe detalii despre tipurile de cercetări de marketing pe care le desfășurăm, accesând link-urile de mai jos:

Consum și atitudine față de produs/marcă (Usage & Attitude)
Măsurarea sănătății brandului (Brand Health Tracking)
Testarea prețului (Price Sensitivity Meter)

Vreți să măriți prețul la un produs deja cunoscut de clienții Dvs. sau planificați să facețireduceri de sezon? Cum să știți care va fi reacția consumatorilor la schimbările de preț? Care este prețul maxim, pe care consumatorul este gata să-l plătească sau care este prețul minim, care nu-i va trezi suspiciuni?

Cum are loc testarea prețului

Vă ajutăm să setați prețurile corect: nici prea mari, încât să nu fie acceptate și nici prea mici, încât acestea să nu inspire încredere.

Dacă scopul Dvs. este de a ajusta prețul unui produs sau serviciu deja existent pe piață, se efectuează un sondaj față în față cu consumatorii Dvs. Dacă scopul este de a seta prețul pentru bunurile și serviciile ce urmează a fi introduse pe piață, noi alegem ca punct de plecare câteva produse ale concurenților și stabilim diferența dintre prețul produsului investigat și cel al produselor competitive. Ulterior, se efectuează un sondaj între consumatori, ca să se afle ce părere au despre prețul setat.

Eșantionul de respondenți poate varia între 100 și 400 de persoane, iar sondajul se efectuează doar cu consumatorii produsului de marca Dvs. sau, cel puțin, cu consumatorii produselor concurente. 

Ce îi întrebăm pe clienții Dvs.?

Întrebările care stau la baza chestionarului sunt următoarele:

  • Care ar fi prețul la care ați considera că acest produs este atât de scump, încât nu l-ați cumpăra? (prea scump)
  • Care ar fi prețul la care ați considera că acest produs începe să fie scump să-l cumpărați, însă să trebuiască să vă gândiți un pic înainte să scoateți banii din buzunar? (Scump)
  • Care ar fi prețul la care ați considera că produsul reprezintă o tranzacție reușită – o cumpărătură bună pentru banii pe care îi plătiți? (Ieftin/Potrivit)
  • Care ar fi prețul la care ați considera că acest produs este atât de ieftin, încât v-ați îndoi de calitatea acestuia? (Prea ieftin)

Prețul optim se stabilește la acea valoare la care curba Prea Scump și curba Prea Ieftin se intersectează. Iar intervalul de prețuri acceptabile se găsește între punctele ”Nivelul minim al prețului mic” și ”Nivelul maxim al prețului mare”. 

 

Ca rezultat, Dvs. primiți un raport în format PowerPoint, cu informația reprezentată grafic, unde sunt indicate mai multe tipuri de prețuri, inclusiv zona de acceptanță maximă. 

Căror produse nu li se recomandă cercetarea de testare a prețului?

Produselor inovative. În cazul în care un produs este absolut nou pe piață și consumatorii nu l-au mai văzut, prețul trebuie să fie dictat de producătorul / distribuitorul, care apreciază prin preț valoarea pentru consumator inclusă în acest produs. O soluție alternativă în acest caz ar fi analiza produselor care la moment oferă  o valoare similară (adică satisfac nevoia similară) și pot fi considerate ”substituenți” sau soluții alternative produsului nostru inovativ.

Solicitați o ofertă la magenta@consulting.md, la numărul 022 85 43 84 sau lăsați datele Dvs. în formularul din dreapta paginii și vă contactăm noi.  

 

 

Segmentarea consumatorilor
Testarea publicității și a ambalajului
Eye tracking
Net Promoter Score
Sondaj CHURN „De ce au plecat clienții Dvs.?”
Profilul Psihografic al consumatorilor Dvs. și al consumatorilor produselor concurente
Cercetarea „Consumatorul din Moldova”
Sondaje sociologice și politice
Retail audit
Studii de brand
Studii de preț