Servicii

Magenta Consulting oferă cercetări de marketing în Moldova din 2006, monitorizând preferințele și așteptările consumatorilor, atitudinea lor față de produse și mărci, modelele de cumpărare, loialitatea și alte aspect, ce influențează decizia de a cumpăra. Aflați mai multe detalii despre tipurile de cercetări de marketing pe care le desfășurăm, accesând link-urile de mai jos:

Consum și atitudine față de produs/marcă (Usage & Attitude)

Studiul Usage & Attitude este cea mai populară cercetare solicitată de clienții noștri. Se efectuează prin intermediului unui sondaj, pe un eșantion reprezentativ . Acesta mai este numit și studiul „Cine-Ce-Unde-Când-Cum”. Cine cumpără și ce cumpără, unde cumpără și cât de des, care este atitudinea față de marca Dvs., față de concurenții Dvs., diferite tipuri de produse și care sunt necesitățile consumatorului?

Usage & Attitude: cine are nevoie de cercetare și de ce?

Studiul este cel mai des solicitat de către companiile care vor să înțeleagă piața, pentru ca mai apoi să își planifice eficient activitatea de marketing. Împreună cu clientul, stabilim o serie de ipoteze despre situația curentă, elaborăm un chestionar în funcție de obiectivele clientului și prezentăm rezultatele studiului care confirmă sau infirmă ipotezele stabilite. Ulterior, aveți o claritate despre cine este consumatorul produselor Dvs. și ce obiceiuri de consum are. Veți utiliza această informație în strategia de marketing și de creștere a cotei de pe piață: către cine să vă orientați și cum, ce trebuie să le propuneți consumatorilor și unde să vă extindeți din punct de vedere geografic/al punctelor de vânzare.

Ce primiți în urma studiului

În urma cercetării Usage & Attitude, Dvs. primiți o prezentare PowerPoint, cu informații în format grafic, explicații despre:

  • Cunoștințe (ce știe consumatorul);
  • Atitudini (ce părere are consumatorul despre un produs sau serviciu);
  • Practici (obiceiurile consumatorilor).

Adițional, întrebările din sondaj se analizează în tabele încrucișate cu criteriile demografice, iar Dvs. veți înțelege dacă anumite obiceiuri sau atitudini față de produsul Dvs. sunt caracteristice unei anumite categorii de vârstă sau persoanelor cu un anumit venit.

Usage & Attitude – chestionar și alte detalii

Datele se colectează prin intermediul sondajului, care poate fi efectuat atât prin telefon, cât și față în față. Chestionarul are o durată de timp nu mai mare de 20 de minute. De obicei, în cazul produselor răspândite la nivel național, sondajul se efectuează pe un eșantion de 1000 de respondenți, aceștia fiind atât consumatori ai produsului Dvs., cât și neconsumatori. Clienții noștri efectuează cercetarea Usage & Attitude o dată pe an.

Solicitați o ofertă la [email protected], la numărul 022 85 43 84 sau lăsați datele Dvs. în formularul din dreapta paginii și vă contactăm noi.

 

 

Măsurarea sănătății brandului (Brand Health Tracking)

Care vă sunt așteptările față de brandul propriu? În primul rând, vreți ca acesta să vă vândă produsul. Da, valoarea vânzărilor este într-adevăr cel mai important indicator. Dar cum este perceput brandul Dvs. separat sau în comparație cu concurența? Anume de aceasta va depinde și ce vânzări vă va aduce acesta.

Relația dintre client și brandul Dvs.

Clientul interacționează cu brandul Dvs. în mai multe etape. Mai întâi află și cunoaște despre faptul că marca Dvs. există – aceasta este notorietatea mărcii. Apoi se gândește că ar putea folosi sau cumpăra această marcă – considerare. Urmează încercarea  - atunci când clientul pentru prima dată interacționează cu brandul și are impresii plăcute sau nu prea. Apoi vine cumpărarea repetată.  La ultimul nivel nu se ajunge întotdeauna. Însă asta vă doriți – pentru că anume asta vă aduce vânzări. Cu cât mai “sănătos” este brandul Dvs., cu atât mai multe vânzări vă aduce.

Cum să știți cât de “sănătos” este brandul Dvs.?

Cu ajutorul unui sondaj Brand Health Tracking (BHT) măsurați cât de sănătos este brandul Dvs. și monitorizați

  • indicatorii-cheie de sănătate a brandului: notorietatea mărcii, considerarea, încercarea, cumpărarea repetată;
  • percepția mărcii: ce segment de clienți cumpără la moment marca Dvs. și cum o văd pe aceasta, cât de satisfăcuți sunt, astfel încât să vă recomande și altora;
  • poziționarea brandului: cum sunteți văzut de client pe lângă alte branduri concurente de pe piață.

În urma unui studiu Brand Health Tracking veți avea răspunsuri la:

  • Am făcut suficientă promovare astfel încât clienții mei țintă să afle despre mine?
  • M-am poziționat clar și diferit comparativ cu concurenții mei?
  • Clienții mei sunt motivați să rămână cu mine în continuare?

Atunci când studiul se face cu regularitate, de obicei trimestrial, este mult mai ușor de înțeles cum evoluează sănătatea brandului și dacă efortul pe care îl depuneți în promovare aduce efect sau invers.

Sondajul Brand Health Tracking

  • Durata chestionarului: 15-20 de minute
  • Metoda colectării datelor: sondaj la telefon
  • Respondenți: consumatorii produsului (atât de marca Dvs., cât și de mărcile concurenților)
  • Rezultat: prezentare Powerpoint cu grafice și analiza datelor. 

Pachete de prețuri Brand Health Tracking

 

*Ofertele sunt prezentate cu scop de informare. În cazul fiecărui serviciu și produs în parte se va elabora o ofertă personalizată cu oferirea detaliilor despre eșantion și prezentarea prețului final. 

✅Solicitați o ofertă acum la +373 (22) 854384 sau completați formularul din dreapta paginii.✅

Testarea prețului (Price Sensitivity Meter)

Vreți să măriți prețul la un produs deja cunoscut de clienții Dvs. sau planificați să facețireduceri de sezon? Cum să știți care va fi reacția consumatorilor la schimbările de preț? Care este prețul maxim, pe care consumatorul este gata să-l plătească sau care este prețul minim, care nu-i va trezi suspiciuni?

Cum are loc testarea prețului

Vă ajutăm să setați prețurile corect: nici prea mari, încât să nu fie acceptate și nici prea mici, încât acestea să nu inspire încredere.

Dacă scopul Dvs. este de a ajusta prețul unui produs sau serviciu deja existent pe piață, se efectuează un sondaj față în față cu consumatorii Dvs. Dacă scopul este de a seta prețul pentru bunurile și serviciile ce urmează a fi introduse pe piață, noi alegem ca punct de plecare câteva produse ale concurenților și stabilim diferența dintre prețul produsului investigat și cel al produselor competitive. Ulterior, se efectuează un sondaj între consumatori, ca să se afle ce părere au despre prețul setat.

Eșantionul de respondenți poate varia între 100 și 400 de persoane, iar sondajul se efectuează doar cu consumatorii produsului de marca Dvs. sau, cel puțin, cu consumatorii produselor concurente. 

Ce îi întrebăm pe clienții Dvs.?

Întrebările care stau la baza chestionarului sunt următoarele:

  • Care ar fi prețul la care ați considera că acest produs este atât de scump, încât nu l-ați cumpăra? (prea scump)
  • Care ar fi prețul la care ați considera că acest produs începe să fie scump să-l cumpărați, însă să trebuiască să vă gândiți un pic înainte să scoateți banii din buzunar? (Scump)
  • Care ar fi prețul la care ați considera că produsul reprezintă o tranzacție reușită – o cumpărătură bună pentru banii pe care îi plătiți? (Ieftin/Potrivit)
  • Care ar fi prețul la care ați considera că acest produs este atât de ieftin, încât v-ați îndoi de calitatea acestuia? (Prea ieftin)

Prețul optim se stabilește la acea valoare la care curba Prea Scump și curba Prea Ieftin se intersectează. Iar intervalul de prețuri acceptabile se găsește între punctele ”Nivelul minim al prețului mic” și ”Nivelul maxim al prețului mare”. 

 

Ca rezultat, Dvs. primiți un raport în format PowerPoint, cu informația reprezentată grafic, unde sunt indicate mai multe tipuri de prețuri, inclusiv zona de acceptanță maximă. 

Căror produse nu li se recomandă cercetarea de testare a prețului?

Produselor inovative. În cazul în care un produs este absolut nou pe piață și consumatorii nu l-au mai văzut, prețul trebuie să fie dictat de producătorul / distribuitorul, care apreciază prin preț valoarea pentru consumator inclusă în acest produs. O soluție alternativă în acest caz ar fi analiza produselor care la moment oferă  o valoare similară (adică satisfac nevoia similară) și pot fi considerate ”substituenți” sau soluții alternative produsului nostru inovativ.

Solicitați o ofertă la [email protected], la numărul 022 85 43 84 sau lăsați datele Dvs. în formularul din dreapta paginii și vă contactăm noi.  

 

 

Segmentarea consumatorilor

Acest tip de cercetare, care se mai numește segmentarea pieței sau segmentarea consumatorilor, constă în distribuirea pieței pe grupuri de consumatori, care prezintă caracteristici comune și împărtășesc modele similare de cumpărare.

Cel mai simplu tip de segmentare a consumatorilor constă în divizarea acestora pe grupuri în funcție de caracteristicile socio-demografice și geografice. Ca urmare a unei astfel de segmentări este determinată structura consumatorilor pe criteriile de vârstă și sex, venit, educație, loc de reședință și naționalitate. De multe ori, segmentarea pieței în funcție de caracteristicile socio-demografice este suficientă pentru crearea unei imagini despre principalele grupe de consumatori ai unui produs.

Uneori, după cum arată practica de mai mulți ani a companiei Magenta Consulting, în cursul acestui tip de studiu, se poate constata că sexul, vârsta sau statutul social nu sunt criteriile definitorii pentru segmentarea consumatorilor anumitor produse sau servicii. Se întâmplă ca utilizatori de sex și vârstă diferite să facă parte din același "profil de cumpărător", adică să împărtășească același model de achiziție. În același timp, utilizatorii ce prezintă caracteristici socio-demografice similare pot să aibă în comun un alt model de cumpărare. În astfel de cazuri, recurgem la segmentarea clienților după modelul comportamental, împărțindu-i în grupuri în funcție de metodele de achiziție, de percepție a promoțiilor, a motivelor intrinseci care îi determină să cumpere (insights), a obiceiurilor, barierelor interne, criteriilor de evaluare a produsului și a reacției față de publicitate.

Un tip separat de segmentare este segmentarea psihografică a consumatorilor.

Testarea publicității și a ambalajului

Există o practică răspândită – de a alege designul materialelor promo sau a ambalajului apelând la ajutorul a câtorva persoane apropiate. Uneori se ajunge chiar și la o consultație cu mai mulți angajați din companie. Doar că această metodă de ”testare” are două puncte slabe – ”eșantionul” și criteriile de analiză. Materiale promo, precum și ambalajul trebuie testate, doar că este mai bine să o facem corect.  

Testarea publicității

Cel mai des testăm publicitatea prin prisma a două aspecte: mesajul publicitar și imaginea. Poate fi un banner web, o campanie online, un panou publicitar stradal sau orice alt material promoțional. Atunci când se investește un buget mare într-o campanie publicitară, creativitatea și bunul gust pot să nu fie suficiente.

În schimb, se recomandă testarea materialelor ca să se minimizeze riscul de eșec doar din cauza că publicul nu a perceput imaginea sau mesajul publicitar în felul în care s-a avut în vedere. Testarea publicității poate demonstra că, pur și simplu, modificând câteva elemente în campania publicitară, poate crește impactul acesteia cu câteva zeci sau chiar sute de procente.

Testarea ambalajului

„Ambalajul meu nou va atrage atenția consumatorului?”, „Cum este perceput ambalajul meu în comparație cu cel al concurenților?” – acestea sunt întrebările pe care și le adresează companiile care decid că au nevoie să testeze ambalajul.

Este cunoscut deja cazul de eșec al unei companii internaționale de producere a sucului, care și-a schimbat ambalajul cu scopul de a inspira senzația de nou și fresh. Însă noul ambalaj era atât de nefamiliar pentru consumatori, încât aceștia nu mai regăseau sucul cu care erau obișnuiți pe rafturile magazinelor și, respectiv, nu-l cumpărau. Testarea înainte de lansarea ambalajului nu doar minimizează riscul de a investi mii de euro într-o schimbare majoră, care ar putea aduce rezultate contrar așteptărilor, dar și poate mări vânzările și rata de observare a produsului pe raft, pentru ca ulterior produsul „să se vândă singur”.

Metode de testare a publicității și a ambalajului

Testarea publicității se efectuează cu ajutorul metodelor de cercetare calitative, cum ar fi focus-grupurile și interviurile în profunzime. Consultantul realizează discuția cu consumatorii în baza unui ghid de moderare, care cuprinde obiective setate împreună cu clientul. De obicei, pentru acest scop se organizează aproximativ 15 interviuri aprofundate sau 4 focus grupuri.

O altă metodă de testare este Eye Tracking care, prin intermediul unui dispozitiv, urmărește privirea consumatorului. Astfel, echipamentul arată unde s-a uitat consumatorul la nivel subconștient atunci când a văzut materialul testat pentru prima dată, fie că acesta este un ambalaj, un material promo, o vitrină sau un website. Pentru această cercetare, eșantionul de respondenți recomandat este de aproximativ 15 persoane.

Cu ajutorul experimentului de Eye Tracking foarte bine se testează cum este perceput ambalajul în comparație cu produsele concurente de pe raft – imaginea unui raft se proiectează pe perete și este de dimensiunea raftului obișnuit. Astfel, consumatorul subconștient privește acel produs care l-ar fi atras primul în procesul de procurare.

Solicitați o ofertă la [email protected], la numărul 022 85 43 84 sau lăsați datele Dvs. în formularul din dreapta paginii și vă contactăm noi.  

Eye tracking

Eye Tracking este o tehnologie revoluționară în cercetarea comportamentală prin care poate fi testat orice este privit de consumator. Din 2008 afacerile beneficiază de acest serviciu unic pe piața din Republica Moldova. Zeci de companii deja au implementat cu succes metoda și au luat decizii mai informate. 

Cu Eye tracking puteți afla

  1. Unde se uită și cât timp se uită respondentul
  2. Traiectoria privirii acestuia
  3. Ce parte a produsului nu este observată
  4. Ce îl distrage pe participant într-un mod negativ
  5. Cum analizează textul: îl citește amănunțit sau îl scanează

Ochiul uman este un organ care nu poate fi integral controlat de voință. Acest lucru face ca rezultatele furnizate de Eye Tracking să fie sută la sută adevărate, în comparație cu declarațiile clienților referitoare la ceea ce au văzut sau le-a atras privirea. 

Companii din toate nișele pot utiliza Eye Tracking pentru: 

  1. Creșterea conversiilor. Cu ajutorul hărților termografice generate de Eye Tracking vei înțelege exact ce atrage atenția utilizatorilor pe site sau aplicație, și vei ști exact unde trebuie să plasezi conținutul cel mai important.  
  2. Testarea conceptelor de design. Validează ideile de design pentru produse, bannere, comparând diferite versiuni sau aspecte. La final alegi versiunea care atrage cel mai bine atenția utilizatorilor. 
  3. Evaluarea produselor la raft, materialelor publicitare, de marketing sau a campaniilor online. Hărțile termografice îți permit să ajustezi mesajele și desingul pentru a atrage atenția publicului țintă. 
  4. Avantaj competitiv. Vei rămâne în fruntea competiției prin îmbunătățirea continuă a experienței utilizatorilor și a produselor datorită deciziilor bazate pe date reale.
  5. Înțelegerea profundă a publicului țintă pentru a lua decizii informate. 

Eye tracking în funcțiune

  1. Imaginează-ți că poți intra în mintea clienților tăi ca să vezi exact ceea ce văd ei. Un dispozitiv discret, plasat sub imaginea supusă testării captează privirea și înregistrează modul în care ochii respondentului „scanează” totul. Se detectează unde s-a oprit privirea, cât timp, unde a revenit, de câte ori, ce elemente au fost cel mai mult analizate și care cel mai puțin.
  2. Studiul implică participarea de la 30 la 100 respondenți.
  3. Software-ul generează date sub formă de heatmaps (hărți termografice), care indică prin culorile calde locurile în care privirea respondenților s-a concentrat în timp ce au interacționat cu conținutul vizual.
  4. La final participanții răspund la o serie de întrebări (cercetare calitativă – Interviu aprofundat) prin care explică alegerile făcute și părerile despre conceptul testat. 
  5. În această lume digitală, succesul afacerii tale se află în modul în care atragi și reții atenția utilizatorilor.

Ce primești la finalul Studiului de Eye Tracking? 

  1. Un raport detaliat cu heatmap-uri și analiza acestora. 
  2. Consultație personalizată în care primești recomandări și iei măsuri concrete. 

Clickează butonul de mai jos, completează formularul și investește inteligent în marketing cu Eye Tracking. De Black Friday beneficiezi de un preț special de 490€, în loc de prețul normal de 2800 €. 

 

Net Promoter Score

Se zice că un client satisfăcut aduce încă cinci clienți noi. Dar clienții Dvs. ar alege să vă recomande prietenilor? Net Promoter Score (NPS) este una dintre cele mai simple metode prin care puteți afla cât de loiali vă sunt clienții. Atunci când știți la ce nivel sunteți percepuți de către client, știți și de ce este nemulțumit, și unde trebuie să depuneți efort pentru a crește.

Cum se măsoară și ce înseamnă rezultatele NPS?

Noi întrebăm clienții Dvs.: „Care este probabilitatea că veți recomanda produsul/compania X prietenilor, pe o scară de la 0 la 10?”, unde 0=cu siguranță nu aș recomanda și 10=cu siguranță aș recomanda. Adițional, aceștia pot să explice scurt de ce au ales o notă anumită.

În urma rezultatelor, respondenții se împart în 3 categorii:

  • Promotorii (acordă note de 9 sau 10) - aceștia sunt clienții loiali, cărora le plac produsele Dvs., care vor reveni la Dvs. și care vă vor recomanda prietenilor;
  • Pasivii (acordă note de 7 sau 8) - aceste persoane nu vor recomanda compania Dvs., dar nici nu vă vor crea o reputație negativă;
  • Detractorii (acordă note între 0 și 6), de regulă, aceste persoane au rămas nesatisfăcute de serviciile Dvs. și, probabil, vor crea o reputație negativă companiei Dvs.

NPS se calculează ca diferența dintre procentajul de promotori și cel de detractori.

De regulă, un NPS de peste 50 este un rezultat foarte bun, iar unul de peste 70 este considerat ”wow”. În principiu, orice valoare a NPS-ului care este mai mare decât zero este un rezultat bun și aceasta înseamnă că promotorii sunt mai mulți decât detractorii. Și invers - un NPS negativ înseamnă că detractorii sunt majoritatea.

Cum puteți utiliza rezultatele NPS

Deoarece NPS este un indicator standardizat, este ușor de comparat NPS-ul companiei Dvs. cu benchmarkul pe industrie, dar și cu rezultatele proprii din perioadele anterioare. Fiindcă este un chestionar scurt și ușor de înțeles, consumatorii sunt deschiși să-și exprime părerea sinceră.

Cu ajutorul NPS puteți:

  • Identifica clienții nesatisfăcuți și acționa imediat. Pe cei care sunt nehotărâți, gata să plece, dacă găsesc o alternativă mai potrivită, puteți să-i convingeți să rămână;
  • Seta indicatori de performanță pentru echipă. NPS poate servi drept referință și vă asigurați că întreaga echipă este responsabilă de experiența de succes a consumatorului. Se creează o concurență sănătoasă între filiale, dacă acestea sunt mai multe.
  • Stabili direcții strategice pentru activitatea de marketing sau de project management în companie. Știți cum puteți să îmbunătățiți procesele în companie astfel, încât NPS să ajungă la nivelul dorit.
Sondaj CHURN „De ce au plecat clienții Dvs.?”

Uneori clienții pleacă. Este un proces neplăcut, dar firesc, într-o oarecare măsură. Ideal ar fi ca clienții Dvs. nu numai să rămână și să fie satisfăcuți, dar și să vă recomande prietenilor și familiei. Însă, dacă totuși s-a întâmplat ca aceștia să plece și dacă știți de ce au încetat să mai utilizeze produsul sau serviciile Dvs., vă puteți îmbunătățiți situația pentru a minimiza rata plecărilor pe viitor.

Comunicați cu clienții care au plecat

Vă propunem realizarea unui sondaj scurt în rândul clienților care au plecat de la Dvs. în ultima perioadă, în urma căruia veți avea răspunsuri clare la întrebările:

  1. De ce a plecat clientul?
  2. La cine a plecat clientul?
  3. Este oare satisfăcut de compania (concurentul) la care a plecat?
  4. Care este profilul celor care încetează să utilizeze produsul sau serviciile companiei?
  5. Ce sugestii și idei concrete de îmbunătățire au aceștia pentru compania Dvs.?

Aceste date vor fi utile pentru departamentele: administrativ, de vânzări, de marketing sau cel tehnic – în funcție de motivele de plecare pe care le enumeră clienții. Cauzele pot fi legate de preț/lipsa ofertelor și reducerilor, de deservire, de specificațiile tehnice ale produsului, de lipsa comunicării și promovării produselor noi etc. Astfel, Dvs. vă puteți concentra eforturile de îmbunătățire în cele mai „arzătoare” direcții.

Sondajul Churn cu clienții care au plecat

Eșantion: 250* de clienți plecați;

Cadru de eșantionare: baza de contacte cu numerele de telefon ale clienților plecați în ultima perioadă;

Durata chestionarului: 7 minute (aproximativ 10-12 întrebări);

Livrabil: prezentare PPT în limba română, rusă sau engleză;

Termen de realizare: 2 săptămâni;

Preț: 700 de euro, fără TVA.

*Aceasta este o ofertă de bază. De obicei, eșantionul de 250 de respondenți este unul potrivit pentru companiile mari, însă oferta poate fi ajustată, în caz că aveți un număr mai mic de clienți care au plecat. De asemenea, și chestionarul poate fi modificat, în funcție de preferințele Dvs. Contactați-ne pentru o ofertă personalizată, anume pentru afacerea Dvs.

Sondajul poate fi realizat de companiile din orice domeniu de activitate

Atâta timp cât aveți o bază de date de clienți (cel puțin cu numele și numărul de telefon al clientului), puteți realiza sondajul Churn. Cel mai des apelează la acest sondaj companiile din domenii, precum:

  • Telefonie și telecomunicații;
  • Săli de sport/fitness;
  • Clinici private (medicale, cosmetologice, masaj etc.);
  • Saloane de înfrumusețare;
  • Agenții de consultanță;
  • Agenții creative;
  • Bănci și organizații de microfinanțare;
  • Companii de asigurări și altele.

Desigur, se recomandă să comunicați cu consumatorul la timp, înainte ca acesta să plece, pentru a înțelege cum puteți menține cu el o relație cât mai îndelungată și mai eficientă. În acest caz, vă recomandăm să încercați un studiu Customer Experience sau Mystery Shopping – pentru a verifica și a îmbunătăți nivelul deservirii în companie.




Solicitați sondajul Churn în formularul din dreapta paginii, la numărul de telefon 022 85 43 84 sau pe e-mailul companiei: [email protected]

Profilul Psihografic al consumatorilor Dvs. și al consumatorilor produselor concurente

Marketingul constă din consumatori și este evident că aceștia diferă între ei. Diferențele constau în gusturi, necesități, preferințe, posibilități și chiar domiciliu. Datele demografice și psihografice dramatic pot îmbunătăți strategiile de marketing. Astfel de informații sunt critice pentru a determina Ce? De ce? Cum? și pentru Cine? trebuie promovat. Profilurile psihografice oferă posibilitatea de a crea seturi de segmente omogene în baza cărora pot fi construite modele predictive puternice care să sporească eficiența strategiilor de marketing.

Magenta Consulting, datorita metodologiei validate, ofera un produs nou care urmărește nu doar descrierea demografică a unui grup de populatie, ci și explicarea particularitatilor psihologice a acestuia.

Ce este un Profil psihografic?

Este o analiză care oferă tabloul clientului din perspectiva stilului de viață, tipului de personalitate, intereselor, atitudinilor, valorilor și motivațiilor dominante.

Cum se obține cu un Profil psihografic?

Profilul psihografic este obținut predominant în baza chestionarelor care includ un set validat de întrebări psihologice. Chestionarele se aplică pe un eșantion reprezentativ pentru Republica Moldova. Datele obținute în urma chestionării sunt prelucrate statistic, întrebările psihologice sunt grupate și puse în relație cu indicii comportamentali de consum. În cazul unui profil psihografic detaliat, anexat se confirmă tabloul consumatorilor în baza interviurilor, a focus grupurilor și chiar a testelor psihologice.

De ce aveți nevoie de un profil psihografic?

Mesajele de promovare a produselor sunt destinate consumatorilor. Consumatorii diferă între ei, au gusturi, preferințe, viziuni, posibilități diferite. Cunoașterea consumatorilor din perspectiva psihologică, a stilului de viață, crește probabilitatea de a construi o campanie de promovare care va avea efecte scontate. Serviciile psihografice sunt utile, deoarece asigură înțelegerea necesară pentru a elabora un produs sau un spot publicitar care pune accent nu pe atributele produsului, ci pe beneficiul care acele atribute îl asigură cumpărătorului.

De ce Magenta Consulting?

Pentru prima dată pe piața Moldovei apare pachetul de servicii psihografice validate. Când ne referim la servicii validitate, vorbim, de fapt, despre exactitatea rezultatelor obținute, despre satisfacerea criteriilor înaintate unor probe psihologice de evaluare care permit obținerea de profiluri valide. Instrumentele utilizate de noi sunt validate pe un eșantion reprezentativ pentru Republica Moldova. Actualmente, metodologia utilizată de noi depășește calitativ produsele multor companii existente atât pe piața internă, cât și cea externă în domeniul cercetărilor de marketing și de psihologie. Excelența în cercetarea comportamentului consumatorilor se datorează efortului de colaborare din cadrul echipei interdisciplinare Magenta Consulting.

Cercetarea „Consumatorul din Moldova”

V-ați întrebat vreodată ce se întâmplă cu consumatorul din Moldova? Dispune el oare de bani pentru a cumpăra produsele Dvs.? Dar în ce regiuni locuiesc acei care au posibilități financiare mai bune? Ce vizionează ei, ce citesc, în ce rețele sociale își petrec timpul?

Suntem gata să Vă oferim această informație. Cu regularitate. La un preț accesibil. De 2 ori pe an, efectuăm un sondaj telefonic printre populația reprezentativă a țării și le oferim întreprinderilor interesate un rezumat privind capacitatea de cumpărare și canalele de informare ale consumatorilor din Moldova.

Cine are nevoie de cercetarea Consumatorul din Moldova?

  • Întreprinderile care își promovează serviciile/produsele de consum în mase și vor să înțeleagă prin ce canale ar putea comunica cu publicul său țintă.
  • Întreprinderile care produc mărfuri de consum în mase sau oferă servicii și ar vrea să fie la curent cu tabloul demografic și posibilitățile de cumpărare ale consumatorilor de rând.

Detaliile sondajului

Eșantionul: eșantionul național reprezentativ de 1000 de respondenți 16-70 de ani + boost suplimentar 300 de persoane din Chișinău (în așa fel, încât vor fi intervievați 490 de respondenți din Chișinău).

Metodologia de colectare a datelor: DAR- day after recall – aceasta permite colectarea datelor despre vizionarea TV după zile și intervale de timp și utilizarea lor pentru planificarea media.

Durata chestionarului: 15-20 de minute.

Date furnizate cu regularitate:

În 2018, vom efectua două valuri de cercetări:

  • Primul raport se va livra în luna martie;
  • Colectarea datelor în septembrie și furnizarea rezultatelor în octombrie.

Ce primiți: Prezentare PowerPoint cu rezultatele studiului prezentate în formă grafică.

Prețul: 600 de euro fără TVA

Ce este inclus în cercetare

Canalele de informare (și de plasare a publicității)

  • Canalele TV vizionate și durata vizionării ( intervale de 15 minute);
  • Stațiile de radio audiate și intervalele în care are loc audierea;
  • Frecvența utilizării internetului;
  • Frecvența utilizării rețelelor de socializare( FB,OK,VK- pentru fiecare canal separat) ;
  • Frecvența utilizării site-urilor locale de noutăți (newsmaker, point, unimedia, protv, diez, agora, sputnik, kp, noi, realitatea, timpul, deschide);
  • Frecvența utilizării  poștei electronice și tipul cutiei poștale (gmail, mail.ru, hotmail, yandex ș.a.);
  • Frecvența utilizării site-urilor locale (999, forum, ea, perfecte, unica, kankan, play, fest, mamaplus, sporter, autoblog, bani, moldovenii);
  • Frecvența utilizării motoarelor de căutare (google, yandex, yahoo, rambler);
  • Frecvența lecturării ziarelor;
  • Ce ziare sunt citite cu regularitate (fiecare ediție sau fiecare a doua ediție);
  • Frecvența lecturării revistelor;
  • Ce reviste sunt citite cu regularitate (fiecare ediție sau fiecare a doua ediție);
  • Frecvența călătoriilor cu taxiul;
  • Frecvența călătoriilor cu transportul în comun (troleibuzele și microbuzele separate).

 

Capitolul demografic

  • Sexul;
  • Vârsta;
  • Genul de activitate;
  • Mediul de trai ( municipiul Chișinău, mediul urban, mediul rural + Nord, Centru, Sud + în Chișinău –sectorul Centru, Râșcani, Botanica, Buiucani, Sculeni, Telecentru, Poșta Veche, Ciocana) ;
  • Nivelul de venit;
  • Nivelul de studii;
  • Numărul membrilor familiei.

 

Predispunerea gospodăriei de a cheltui bani

  • Dacă familia locuiește în casă proprie sau apartament, închiriază o locuință sau stă împreună cu alte rude;
  • Ce cumpărături își poate permite gospodăria (casă/apartament/automobil/tehnică de uz casnic/haine/produse alimentare/îi ajung cu greu bani pentru alimente);
  • Sursa de venit (salariu, bursă, alocații sociale, transferuri de peste hotare, ajutor financiar din partea rudelor);
  • De câte ori în anul 2017 membrii familiei au fost la odihnă peste hotare;
  • Are gospodăria o mașină funcțională și din ce an este ea;
  • Are respondentul smartphone și conexiune la internet mobil;
  • Este în gospodărie vreo persoană care a muncit peste hotare mai mult de 1 lună;
  • Cât de des frecventează respondentul localurile publice de tip ( cafenea-kebab, pizzerie, cafenea-sushi, restaurante ș.a.) și/sau comandă mâncare cu livrare.

CONSUMATORUL DIN MOLDOVA este o posibilitate unică de a avea acces la indicatorii-cheie pentru planificarea marketingului în compania Dvs. pentru un preț atât de mic. Probabil, Vă veți întreba care este trucul? Noi efectuăm aceste cercetări pentru mai multe companii concomitent și, în așa mod,  împart între ei cheltuielile pentru aceasta, ceea ce nu diminuează, însă, valoarea studiului. Pe viitor, informația respectivă nu va fi publicată nici pe site-ul nostru, nici în altă parte, de aceea, Vă invităm să Vă abonați la acest serviciu.

Vedeți un preview al raportului din Martie 2018 aici.

NE PUTEȚI CONTACTA: 022-85-43-84, [email protected], sau lăsați datele Dvs. de contact în formularul din dreapta paginii.

 

Sondaje sociologice și politice

Cercetările sociale și politice ne prezintă percepția și atitudinea societății față de anumite fenomene. La Magenta, implementăm astfel de cercetări cu regularitate pentru organizații internaționale precum Banca Mondială, Națiunile Unite, Organizația Mondială a Sănătății etc.

Cercetări sociale și politice – metodologie

Aplicăm diverse metodologii cantitative și calitative – sondajul, discuțiile în grup, interviurile în profunzime, observările etc. Toate metodele utilizate de către noi au fost validate în peste 1.000 de proiecte de cercetare și auditate de experți străini.

Cercetări sociale și politice – forme

Formele aplicate în cercetări sociale și politice în mare parte sunt bazate pe necesitatea beneficiarului. Adesea, aceste sunt ad-hoc și au un scop bine determinat. Alte forme de implementare sunt foarte potrivite:

  • Ad-hoc
  • Cunoștințe, Atitudini și Practici – KAP
  • Elaborare de ipoteze
  • Track-ere
  • Exit polluri
  • Cercetări pentru politici publice

Cercetările sociale și politice permit guvernelor, organizațiilor internaționale, partidelor politice să elaboreze politici, să înțeleagă eficiența activității sale dar și să măsoare intensitatea anumitor fenomene. 

Retail audit

Retail auditul permite furnizorilor să evalueze vânzările produselor lor, comparativ cu cele ale concurenților, prin intermediul rețelelor de vânzări cu amănuntul.

În cadrul evaluării comparative consultanții Magenta Consulting colectează și oferă date pentruparametri  precum: prețul, volumul vânzărilor cantitative și valoarea vâzărilor pentru diverse categorii și branduri, rezervele de mărfuri și produse în depozit, cotele diverișilor furnizori , mărfuri și branduri în structura vânzărilor, cota diverselor tipuri de ambalaj în vânzări.

Astfel, clientul pirmește informații exhaustive despre poziționarea producătorilor și brandurilor în grupuri de produse concrete, despre produsele–lider și tendințele ce țin de grupul de produse cercetat.

Magenta Consulting realizează rapoarte de audit cu amănuntul, bazate pe date colectate direct de la rețelele comerciale. Noi primim informații de la mai multe rețele de supermarketuri și farmacii din Moldova. Rezultatele cercetării sunt oferite în formă agregată pe mai multe rețele de retail, deoarece datele specifice pentru fiecare rețea în parte reprezintă secret comercial și nu pot fi divulgate. 

Auditul de vânzare cu amănuntul este o cercetare costisitoare. În cazul în care pentru client este suficientă informația, care poate fi obținută prin simpla vizita a numeroase magazine și evaluarea prețurilor, asortimentului, calculelor, materialelor și campaniilor de promovare, un astfel de studiu este mai puțin costisitor și se numește store-check ( verificarea magazinelor).

Studii de brand

În speţă, datorită studiilor asupra brandurilor oferite de Magenta Consulting, veţi cunoaşte cu exactitate:

  • gradul de popularitate al brandului (prin enumerare spontană, evaluare din listă)
  • locul pe care îl deţine brandul în raport cu brandurile concurente
  • imaginea unui brand, asociaţiile pe care le fac consumatorii cu marca dată
  • identificarea nivelului de încredere a consumatorilor în brandul studiat şi în cele concurente
Studii de preț

Ajutăm clienţii în stabilirea preţurilor optime.

Astfel, recomandăm  în ce segment de preţ trebuie să fie poziţionat produsul, alegem câţiva competitori de referinţă şi stabilim care trebuie să fie diferenţa procentuală între preţul produsului studiat şi preţul produselor concurente.

În cazul produselor sezoniere, stabilim perioadele când este necesar de aplicat reduceri de preţ şi mărimea acestora.

Dacă e cazul, propunem un preţ pentru perioada de lansare a unui produs / serviciu nou, care poate fi mai mare sau mai mic decât preţul adoptat în fazele ulterioare de viaţă ale produsului.