Sunteți în căutare a noi piețe de export? Într-o lume globalizată extinderea afacerii a devenit un proces mult mai simplu. Dar simplitatea duce și la o concurență mai mare, ceea ce face lansarea produsului pe o piață nouă mai dificilă. Dar o cercetare minuțioasă poate reduce riscul considerabil și răspunde la careva întrebări ce ne frământă:
- În care țară să export și care este volumul pieței
- Cine sunt și cum se comportă concurenții
- Ce-și doresc consumatorii și câți sunt ei
- Cum poate fi ajustat produsul la necesitățile pieței noi
- Care este versiunea perfectă pentru ambalaj, etc.
Din 2006 implementăm cercetări de marketing pe piețele străine și elaborăm strategii de marketing pentru export.
Fiecare proiect este bazat pe metode bine gândite de cercetare – sondaje, focus grupuri și interviuri în profunzime, date primare și secundare, acces la baze de date internaționale și parteneriate cu companii internaționale de consultanță.
Identificarea țării potrivite pentru export
Bugetele de marketing sunt limitate, dar nici nu este rezonabil să investești bani în promovare în toate țările concomitent. Astfel, este important de a crea un nivel diferit de prioritate pentru câteva grupuri (cluster) de țări. Aceste clustere se elaborează în baza mai multor indicatori – volum de piață, dezvoltarea pieței, cererea față de produs, nivelul de prețuri, concurența, distanța fizică și geografică, factorii legali și corupția etc.
Astfel, în urma cercetărilor, livram o analiză complexă a regiunilor geografice solicitate de către beneficiar, cu argumentare asupra clusterelor de țări și prioritatea acestora.
Volumul pieței
Volumul pieței, sau cu alte cuvinte – care este cantitatea consumată a unui anumit produs într-o țară sau localitate. Deținând această cifră, exportatorul poate înțelege în care fază se află consumul – creștere sau descreștere, poate estima cotele de piață a concurenților și eventual prognoza cota dorită, poate înțelege cât produs local vs. importat se consumă, care este consumul per cap de locuitor.
Suplimentar, se identifică originea importurilor în țara țintă, respectiv înțelegem care țări devin concurenți și prețul mediu la import pentru aceste produse.
Analiza prețurilor și raftului
Analiza prețurilor și locului pe raft este o parte necesară pentru setarea strategiei de penetrare. Astfel prin metoda de retail audit și interviuri în profunzime cu buyer managerii stabilim preferințele rețelelor din retail față de cantitate, ambalaj, calibrare etc.
Testarea produsului
Aplicăm mai multe metode pentru testarea produsului pe piața țintă – de la interviuri în profunzime la focus grupuri. Astfel, exportatorul primește opinia obiectivă a consumatorului potențial și nu doar părerea subiectivă a designerului care lucrează la ambalaj.
Uzanțe de consum
Un element important pentru elaborarea strategiei de export îl reprezintă și modalitatea de consum al produsului. Astfel, studiem frecvența de consum, locul de achiziție, cantitatea procurată la o achiziție, preferințele față de branduri, atribute de brand etc. Aplicăm sondaje complexe, care ne ajută să elaborăm segmente psihografice de consumatori.
Strategia de marketing și planul de acțiuni
Orice activitate trebuie planificată și ajustată conform rezultatelor. Elaborăm strategia de marketing și promovare pentru piața nouă, care cuprinde, activitățile de marketing, bugetele necesare pentru on-line și off- line, indicatori de performanță și persoana responsabilă.
Setarea magazinului on-line
Exact in 24 de ore setam magazinul on-line care este cuplat la platforme de promovare (Google, Facebook), rapoarte de analiză, modul internațional de plăți. Lansăm magazinul on-line cu circa 30 produse setate ca la carte – conform tendințelor actuale și reguli SEO.