11 secunde pentru abordare: conform statisticilor, atât durează atenția utilizatorilor. După 11 secunde ei își fixează atenția pe altceva.
Tehnici de abordare
Iată câteva tehnici pentru a atrage atenția:
- Salutați. Dar nu întrebați de îndată ce dorește clientul. Oferiți-i spațiu pentru a se orienta.
- Glumiți. Oamenii sunt gata să treacă cu vederea o informație importantă, dar nu și o glumă bună. Pregătiți câteva glume din timp, dacă încă nu sunteți bun la improvizat.
- Povestiți o istorie. Dacă începeți cu”Imaginați-vă…” sau ”Odată…”, aveți credit de atenție pentru vreo 2 minute. E bine ca istoria să fie la subiect, deci scurtă și din viața reală.
- Intrați în discuție. Adresați o întrebare personală, de exemplu, cum se simte persoana sau dacă vrea un pahar cu apă sau o ceașcă cu ceai. Dacă îi place ploaia sau soarele, sau care sunt culorile ei preferate, dacă este vorba de vestimentație.
- Șocați. Comunicați date senzaționale, care captează atenția. De exemplu, care sunt cele mai vândute piese și profilul de cumpărători care le preferă.
Abordarea nu e suficientă. Cum să mențineți atenția?
Acapararea atenției este doar primul pas. Pentru a o menține, țineți minte că pentru noi, ființele umane, și în calitate de consumatori, e important ceea ce ni se spune când:
- Este vorba de informație nouă sau senzațională;
- Se vorbește despre noi;
- Ni se vorbește vesel, emoțional și sincer;
- Ni se vorbește scurt și la temă. În acest fel, nu ni se creează impresia că ni se impune forțat ceva ce nu dorim. Suntem luați cu vorbe frumoase, dar nu mincinoase;
- Simțim că vânzătorul este de partea noastră, ne ascultă și se interesează de doleanțele noastre. Și ne spune când ceva ni se potrivește cu adevărat sau nu.