Cât suntem gata să facem pentru a primi ceva "pe degeaba"

Pe Moș Crăciun sau Santa Claus îl știm în haine roșii datorită Coca-Cola. Până atunci, moșul care ne pune darurile sub brad, purta veșminte verzi. Tot Coca-Cola îi datorăm și apariția cupoanelor de reduceri.

Se întâmpla în 1887. Pentru a promova băutura răcoritoare, lui Asa Candler, un farmacist din Atlanta, i-a venit o idee mai neordinară pentru acele vremuri. A plasat în ziare niște bilețele scrise de mână, ce ofereau consumatorilor dreptul la o Coca-Cola gratis. Până în 1913 prin cupoane au fost oferite 8.500.000 de pahare de bătură, 9 din 10 americani s-au bucurat de „cinste din partea casei", iar Coca - Cola a devenit băutura dominantă pe piață.

După 126 de ani, cupoanele încă mai sunt pe larg folosite în marketing. În Moldova, bunăoară, alături de cele de hârtie, distribuite în reviste și ziare, tot mai răspândite sunt cupoanele virtuale, distribuite prin intermediul site-urilor web, sau prin SMS pe telefoanele mobile.

Calul dat în dar în dinți nu se caută. Spune o veche zicală la moldoveni. Dar cât suntem dispuși să facem pentru a primi ceva, chiar dacă e „pe degeaba"?

43% dintre respondenți sondajului Magenta Consulting la acest subiect au indicat că nu ar folosi cupoane de reducere, nici dacă le-ar fi trimise acasă prin poștă. O explicație ar fi, probabil, că acestea presupun o anumită implicare din partea celui care primește acest "semi - cadou" - să se deplaseze undeva sau să cumpere un produs sau serviciu, care poate să nu le fie necesar.

Vestea bună pentru afacerile care apelează la acest tip de promovare, dar și a presei care plasează astfel de publicitate, este că 54% dintre respondenți au spus că ar folosi cu placere cupoane de reduceri. Chiar dacă trebuie să le decupeze și să mai facă ceva suplimentar.

Întrebați asupra preferințelor în ceea ce privește tipul de reducere care li se pare mai util, participanții la sondaj au indicat că preferă cupoanele care oferă reduceri procentuale, de exemplu 20 sau 50% din preț, față de cele cu valoare bănească fixă.

Dar voi, ce tip de cupoane preferați?