Magenta

Magenta Consulting este prima companie de consultanță în marketing strategic, cercetări de marketing și sociale din Republica Moldova, specializată pe soluții „smart”.

Prin utilizarea noilor tehnologii și a unor soluții tehnice  exclusive, compania reușește să pună la dispoziția clienților săi rapoartele online, cu acces personalizat, în termene mai scurte decât cele practicate de regulă în acest domeniu. Avantajul competitiv constă în îmbinarea cercetărilor efectuate in-house cu serviciile de consultanță.

Experiență

Fondată în 2006, Magenta Consulting deține un patrimoniu de expertiză ce include peste 800 de proiecte de consultanță comercială, cercetări de marketing, studii sociale și politice, elaborare de politici publice, traininguri și coaching, ale căror rezultate și recomandări au contribuit la decizii informate și îmbunătățiri atât pentru clienții locali, cât și de cei de peste hotare.


Specializare

Domeniile de specialitate ale Magenta Consulting:

  • marketing strategic — identificarea avantajului competitiv (USP), poziționarea companiei și a produsului său, segmentarea consumatorilor;
  • comunicare strategică — formularea strategiei de comunicare a companiei, orientată spre audiențe determinate, cu mesaje individuale și consistente;
  • cercetări de marketing — evaluarea situației de pe diferite sectoare ale pieței, a preferințelor consumatorilor,  principalilor concurenţi și a noilor tendinţe;
  • cercetări sociale și politice —  evaluare a opiniei cetățenilor față de fenomenele sociale și politice, utilizând cele mai noi metodologii;
  • politici publice — analiza ex-ante a sectoarelor și aplicarea modelelor pentru elaborarea politicilor publice;
  • asistența în dezvoltarea afacerii — oferirea de tactici și strategii pentru creșterea afacerii;
  • diagnoza organizațională pentru companii mari, startup-uri și afaceri mici și mijlocii;
  • profilul psihografic al consumatorilor. 

Exclusiv

Prin spectrul de servicii inclus în pachet și a posibilităților de a face economii pentru clienți, compania oferă și un șir de servicii unice pe piață:

  • Magenta Mystery Shopping — auditul primar, elaborarea de KPI, monitorizarea și propunerea soluțiilor de îmbunătățire a deservirii cliențilorde către angajații din front line
  • Magenta NPS — evaluarea sănătății brandului și gradului de promovare de către consumatori
  • Magenta Customer Satisfaction Index — monitorizarea lunară a satisfacției clienților existenți și a celor care au renunțat la servicii.
  • Magenta Loyalty Development - elaborarea strategiilor de loializare.

În practica sa, Magenta Consulting aplică tehnici și metode de cercetare recunoscute, ce sunt în permanență actualizate pentru a fi mereu în pas cu tendințele internaționale.


Profesionalism

Apreciată pentru respectarea codului internațional de etică și profesionalism în cercetări și consultanță, inclusiv pentru garantarea confidențialității datelor, Magenta Consulting este prima companie din Moldova care a primit și deține de mai mulți ani la rând acreditarea ESOMAR — cea mai importantă asociație ce impune standardele pentru cercetările de piață la nivel mondial.    

În anul 2013 a primit titlul de Consultantul anului în CSI în cadrul conferinței «Consultanță fără hotare», desfășurată de fondul Gabriel Al-Salem.

Clienți - Peste 800 de proiecte de succes

Magenta deservește clienți din tară și de peste hotare, afaceri mici si mijlocii, companii, ONG-uri, structuri publice, inclusiv guvernamentale.

Pe parcursul celor 8 ani de activitate echipa Magenta Consulting a realizat cu succes peste 800de proiecte comerciale și sociale, locale și internaționale. Dispunem de experiență multilaterală în cercetări și consultanță, și de un portofoliu valoros de clienți în domenii precum retail (Metro Cash&Carry, Linella, Supraten, Romstal, MallDOVA), bunuri de larg consum (Nestle, Coca-Cola, Efes, Orhei-Vit, Rogob, Delmark, Rusnac Aquatrade, Sudzucker), mass-media (Jurnal TV, Adevarul, Aquarelle, Business Class, VIP Magazin, Punkt, Aici TV), benzinării (Lukoil, Petrom, Rompetrol), telecomunicații (Moldtelecom, Moldcell, Starnet, Conect, Sun Communications), bănci (Victoriabank, EuroCreditBank, Mobiasbank) și multe altele.

Clienții noștri în domeniul cercetărilor sociale sunt Banca Mondială, Corporația Financiară Internațională, GALLUP, OMS, IRI, USAID, GIZ, UNDP, UNICEF, UNWOMEN, WHO, Chemonics International, Development Alternatives Inc., IPP, Soros Foundation și alte organizații internaționale, ONG-uri și structuri de stat.

Logistica cercetărilor — asigurată

  • Oficiu de 250 m2, dotat cu tot echipamentul necesar (computere, printere, scanere, dictafoane, telefoane, internet), instalații pentru CATI (interviuri telefonice cu ajutorul computerului), spațiu pentru desfășurarea focus-grupurilor cu acces online pentru clienți.
  • Instrumente specializate pentru desfășurarea cercetărilor cantitative, precum SPSS și programe elaborate exclusiv pentru Magenta Consulting.
  • 350 de operatori de interviuri specializați, vorbitori de limbile română și rusă.
  • Parc auto pentru desfășurarea cercetărilor în teren.

Echipă profesionistă

Timp de 8 ani de la fondare, compania s-a extins până la 24 de consultanți permanenți, 6 dintre care sunt experți confirmați. Angajații noștri de bază sunt școliți la universități de renume locale și europene în domenii precum: marketingul, consultanța, managementul, statistica, sociologia, psihologia, finanțele și businessul internațional.

Suntem primii care au implementat în Moldova numeroase metode recunoscute la nivel internațional și stilul occidental de desfășurare a afacerii. În același timp, am fost și rămânem a fi o companie locală, construită în  totalitate în Moldova, cu o viziune clară asupra specificului local și a problemelor cu care se confruntă mediul de afaceri local. Acest lucru ne oferă posibilitatea să adaptăm armonios experiența internațională la realitățile autohtone.

Confidențialitatea

Magenta Consulting garantează confidențialitatea absolută a datelor obținute ca urmare a cercetărilor efectuate pentru clienții noștri, datorită unui proces clar structurat de acces la informație. În acest fel, Magenta Consulting și-a construit o reputație, ce-i permite să lucreze concomitent cu mai multe companii, aflate în poziții de concurență directă, fără a admite scurgeri de informații sau utilizarea acestora în defavoarea oricăruia dintre concurenți.

Declarație de calitate

Controlul calității datelor obținute reprezintă încă unul din principiile – cheie în activitatea Magenta Consulting. Acesta include testarea prealabilă obligatorie a chestionarelor, pentru a ne asigura că utilizăm terminologia corectă, iar respondenții vor înțelege corect întrebările. Instruirea obligatorie a operatorilor de interviuri garantează că întrebările sondajului sunt clare și abilitarea acestora de a oferi explicațiile necesare respondenților în caz de necesitate.

Toate chestionarele primite sunt verificate în ceea ce privește consecvența răspunsurilor prin intermediul unor întrebări de control. În cazul desfășurării cercetărilor cantitative Magenta Consulting utilizează metoda dublării informației, ce exclude erorile mecanice ce se pot produce la introducerea datelor, în virtutea factorului uman. Totodată, pentru verificarea validității datelor utilizăm teste statistice de corelare și importanță.

Magenta Consulting verifică cel puțin 30% dintre chestionarele primite în cadrul cercetărilor cantitative, apelând respondenții pentru a confirma faptul completării sondajului prin întrebări de control. Verificările sunt efectuate din contul Magenta Consulting, ceea ce ne poziționează ca o companie ce garantează calitatea și siguranța.