Despre femeia de azi…spulberarea miturilor?!

Cine sunt femeile din viaţa noastră? Mame, surori, neveste şi prietene - astea sunt doar roluri care ascund persoane cu calităţi, obişnuinţe şi preferinţe. S-ar putea să ziceţi că le cunoaşteţi şi, probabil, aşa şi este! Dar cum ne dăm noi seama dacă ceea ce credem noi despre femeia de lângă noi, fie că este fiică, mamă, prietenă sau partener de afaceri, este realitate sau doar un bir convingerilor despre cum trebuie să fie o femeie sau a impresiei care ne-au creat-o prima dată când le-am cunoscut (stereotipuri). Aşa este organizat creierul nostru, odată formată o părere despre cineva, aceasta persistă fără a fi revizuită şi actualizată.

Compania de consultanţă Magenta Consulting, în urma efectuării studiului Magenta National Screening a reuşit să adune mai multe informaţii care ne permit să conturăm o imagine despre  cine este femeia de azi. Menţionăm că în studiu au participat 1400 respondenţi dintre care 775 sunt femei, iar datele discutate mai jos sunt concluziile extrase din analiza cantitativ - calitativă a rezultatelor Magenta National Screening.

În cele ce urmează vă propunem să verificaţi în ce măsură rezultatele prezentate corespund cu opinia Dvs. despre cine sunt femeile care vă înconjoară.

Femeia de azi este o persoană activă, care în timpul liber preferă să facă un ban în plus sau să se preocupe de aparenţele sale fizice, făcând sport, chiar dacă îl practică mai puţin, în comparaţie cu bărbaţii. S-ar putea, ca de la bun început să ni se creeze impresia că femeia de azi este prea ocupată de muncă şi aparenţe fizice dar, surpriză! Oare cum între serviciu şi sport femeile reuşesc să-şi facă timp şi pentru dezvoltarea spirituală, intelectuală, socială. Curiozitatea, în general, şi interesul pentru monden, în particular, a femeii de azi se manifestă prin vizionarea mai frecventă a spectacolelor şi filmelor în cinematografe. În mediu, femeile, la fel ca şi bărbaţii, citesc cîte două trei cărţi anual. Modalitatea preferată a femeilor de a afla noutăţile din ţară şi de peste hotare, spre deosebire de bărbaţii care aleg presa, este televiziunea. Spre deosebire de bărbaţi, femeile mai frecvent procură reviste a căror preţ depăşeşte 30 lei. Cineva ar putea spune că revistele a căror preţ depăşeşte 30 lei conţin imagini mai curând decât conţinut care ar stimula intelectul, dar... poate fi ăsta un criteriu în baza căruia tragem concluzii? Puţin probabil, mai degrabă acest lucru indică interesul femeii de a fi la curent cu noutăţile mondene şi stilul vestimentar actual. Cu alte cuvinte, am putea infera că femeile sunt mai preocupate de aparenţele sale, fapt ce, de altfel, este apreciat de bărbaţi (care, aşa în trecere fie spus, citesc şi ei reviste cu imagini).  

În pofida faptului că se spune că femeile sunt mai vorbăreţe ca bărbaţii, nu s-au constatat diferenţe semnificative între femei şi bărbaţi.

În ceea ce priveşte caracteristicile personale, femeile mai frecvent se percep şi se autoevaluează ca fiind emotive, puţin rezervate, mai sensibile, fragile şi mai puţin sigure decât bărbaţii din lotul de respondenţi participanţi în studiul dat. Chiar dacă suntem obişnuiţi să percepem femeile de afaceri ca persoane puternice, dure, să nu ne amăgim, studiul prezent scoate în evidenţă că acestea se auto-apreciază ca fiind mai fragile, în comparaţie cu femeile mai puţin implicate în business.

În ceea ce priveşte statutul profesional, calitatea de a fi veselă este semnificativ mai frecvent întâlnită în autodescrierea elevelor, studentelor, decât a femeilor care sunt angajate în instituţii de stat.  Ținând cont de faptul că buna dispoziţie stimulează creativitatea, credem că instituţiile de stat ar beneficia de pe urma unei atmosfere care să favorizeze buna dispoziţie a femeilor angajate sau poate... femeile serioase mai frecvent se orientează spre activatea în instituţiile de stat. Oricum astea sunt doar nişte încercări de a explica de ce angajatele din instituţiile de stat se percep semnificativ mai puţin vesele, în comparaţie cu studentele, dar aceste presupuneri ar putea servi drept punctul de start pentru cei interesaţi de cercetarea aspectelor gender. 

Pentru femei este mai  specific decât pentru bărbaţi de a urma regulile stabilite, fie de societate, fie de ele însăși. Încălcarea acestor reguli ar putea să genereze indispuneri, aşa ca sugerăm să clarificaţi regulile pentru a şti cum să evitaţi indispunerea femeilor care vă înconjoară.  Pentru început, întru crearea bunei dispoziţii femeilor din viaţa Dvs., vă informăm că în pofida faptului că majoritatea bărbaţilor la studiul dat s-au declarat indiferenţi faţă de ziua de 8 Martie, femeile percep această zi ca fiind asociată cu tot felul de circumstanţe plăcute. O altă constatare, care ar putea prinde bine, este că există, totuşi, o diferenţă semnificativă între locurile unde preferă să petreacă timpul liber bărbaţii (la terase) şi femeile, acestea din urmă își exprimă semnificativ mai des preferinţa pentru restaurante.

S-ar putea ca imaginea femeii de azi, conturată mai sus, să nu corespundă experienţei Dvs., fapt care doar confirmă că există femei printre femei şi bărbaţi printre bărbaţi. Studiul dat este mai degrabă normativ, descriind tendinţele generale şi mai puţin indivizi în particular.

Vizualizări382 Share Tweet Plus