7 sfaturi pentru anunțuri de angajare. Bazate pe rezultatele sondajului

Un job cu contract de muncă și salariu bun într-o companie internațională poate fi neinteresant și neatractiv. Iar un sediu frumos și modern poate să ademenească mulți doritorii de lucru în oficiu în rândul tinerilor. Haideți să vedem ce mai vor tinerii de la jobul lor perfect. Continuăm să analizăm prioritățile tinerilor și oferim unele sfaturi pentru anunțuri HR de angajare în articolul din această săptămână. Pentru prima parte, accesați articolul precedent.

Sfat HR 1: Dacă oferiți angajare pentru persoanele din sate, menționați că e cu contract de muncă

Respectarea normelor muncii de către angajator este un aspect interesat, care s-a depistat în acest sondaj. 18 persoane dintre 400 au vorbit despre ”munca legală”, ”angajare oficială”, ”respectarea contractului de către angajator”, ”achitarea asigurării medicale și sociale”. În majoritatea cazurilor, aceștia au fost tinerii din mediul rural, pentru care, probabil, acest aspect este destul de dureros în condițiile de insuficiență de oferte de angajare oficială în regiuni.

Sfat HR 2: Dacă lucrul este interesant, dar prost plătit, evidențiați alte avantaje – învățare, potențial de creștere a salariului odată cu antrenarea capacităților

În același timp, dorința ca ”lucrul să fie interesant” a fost expusă doar de către 9 persoane. Se pare că tinerii devin prea pragmatici în selecțiile lor. Cum se prezintă răspunsurile la întrebarea închisă?  Practic jumătate dintre tineri sunt gata să suporte un serviciu care să le pară neinteresant, dacă acesta se achită bine.

Sfat HR 3: Dacă aveți bucătărie sau cantină – nu uitați să postați poze/ să specificați aceasta în anunț

Merită menționat că pauzele de masă sunt un lucru foarte important pentru tineri – la acest capitol ei caută stabilitate. De asemenea, printre răspunsurile din categoria ”odihnă” se regăsesc și răspunsurile care țin de ”camere de relaxare, săli de recreere”, pe care tinerii și le închipuie la viitorul lor loc de muncă. Mai mulți tineri ar dori ca pauza de masă să aibă loc într-o bucătărie sau la o cantină: 31 de tineri dintre acei 400 care au participat la sondaj au menționat aceasta.

Sfat HR 4: Dacă promovați un job de oficiu și aveți un oficiu frumos, nu ezitați să vă lăudați cu el. Poze frumoase ale oficiului, ale priveliștii din geam, sunt binevenite

Aspirațiile tinerilor la acest capitol variază de la cerințe de bază, precum ”curățenie”, ”baie”, ”apă/ cooler”, ”să fie cald iarna” până la ”aer condiționat”, ”uniforma oferită de angajator”, ”duș”. Un capitol aparte este format din răspunsurile celor care probabil planifică să lucreze în oficiu și au enumerat articolele de mobilă dorite: scaun comod/ fotoliu mare, masă personală. Imaginile din filmele despre oficiile companiilor, precum Facebook și Google nu îi lasă pe tinerii moldoveni indiferenți. S-au remarcat mai multe răspunsuri legate de ”geamuri mari” și încăperi cu ”atmosferă plăcută”, ”culori aprinse, ca să ridice dispoziția”. Câțiva tineri au relatat că ar dori să nu fie o încăpere înghesuită – ”să fie mult aer, spațiu”.

Sfat HR 5: Dacă colectivul în care urmează să vină tânărul căutat are vârsta medie între 20-30 de ani, nu ezitați să demonstrați aceasta prin poze sau să relatați în text. 

Merită menționat că au fost relativ puțini tineri care la întrebarea deschisă despre condițiile dorite de muncă au specificat niște solicitări legate de echipa în care vor lucra. 35 de persoane din 400 au prezentat răspunsuri legate de echipă și 12 dintre ei au vorbit anume de șef: ”șef prietenos”, ”înțelegător”, ”care știe ce vrea”, ”care știe cum să comunice bine”, ”cinstit”, ”adecvat”, ”să nu fie sever”. Față de colectiv cerințele sunt următoarele: ”colectiv prietenos” – cele mai multe mențiuni, urmat de ”colectiv tânăr”. Au fost și câteva dorințe de tipul - ”colectivul să fie cu experiență”.

Răspunsurile la întrebarea închisă demonstrează același rezultat: 62% dintre respondenți ar prefera un colectiv tânăr. 

 

 

Analizând răspunsurile la întrebarea închisă despre strictețea dorită în companie, se observă că preferința, totuși, se acordă opțiunii ce prevede reguli mai puțin severe. Probabil, tinerii au încredere în propriile cunoștințe și inițiativă. Din păcate, comparând răspunsurile tinerilor cu rezultatele cercetărilor efectuate de către Magenta în rândul angajatorilor, se remarcă frecvent că angajații nu vin cu inițiativă. Posibil, tinerii au selectat această opțiune primordial din nedorința de a accepta opțiunea unu. 

Sfat HR 6: Dacă sunteți o companie internațională – menționați acest lucru în anunț

Una dintre întrebările închise a fost dedicată tipului de companie în care tinerii ar prefera să lucreze. Majoritatea au indicat că ar dori să lucreze mai curând într-o companie internațională decât într-una locală. Cu toate acestea, la întrebarea deschisă, nu a fost niciun răspuns la acest capitol, fapt ce poate să vorbească despre un grad mic de importanță al acestui aspect. Probabil, dacă celelalte condițiilor se respectă, tinerii nu ar ține cont de proveniența companiei. 

Concluzii

Răspunsurile la întrebarea deschisă vorbesc despre faptul că tinerii în ziua de astăzi caută condiții. Da, sunt și în rândul lor acei care doar se uită la salariul stabil și orarul de muncă nu mai mult de 40 de ore pe săptămână, dar mulți dintre ei au solicitări mai mari. Ei caută condiții bune la locul de muncă și o bună parte a răspunsurilor demonstrează că acești tineri se așteaptă la un job în oficiu, cu aer condiționat, apă în cooler, birou propriu și fotoliu mare lângă o fereastră cu priveliște admirabilă. Da, unii dintre ei, evident, sunt prea exigenți și vor prea multe, inclusiv mașină de serviciu și telefon achitat de angajator, dar, cine știe, poate aceasta îi va ajuta să-și atingă rezultatele scontate, înțelegând unde vor să ajungă.

O bună parte dintre ei, totodată, se tem: de oameni noi, de cerințe noi, de condiții. Se tem că nu vor corespunde așteptărilor și speră că vor găsi la locul de muncă o echipă prietenoasă care să îi ajute, un șef care să fie înțelegător și, ulterior, o posibilitate de creștere în carieră. Și această întâlnire cu spirit de acceptare, deschidere spre ajutor, este acel mic avans care îl putem face tinerilor ca ei să ofere tot ce pot mai bine.

Acest studiu a fost realizat de Magenta Consulting în parteneriat cu METRO Cash&Carry Moldova și Efes Vitanta Moldova Brewery.
Metodologie: Rezultatele cercetării sunt reprezentative la nivel național în rândul populației de 18-25 de ani, cu o marjă de eroare de +/- 4.8%, la un nivel de încredere de 95%. Studiul a fost realizat pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial pe 409 respondenți. Datele au fost colectate în perioada 9 - 18 iulie 2017 la telefon, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

 

 

Vizualizări1366 Share Tweet Plus