Deservirea se învață din exemple bune. Un serviciu de taxi, de exemplu

Ne-am obișnuit că deservirea la serviciile de taxi sunt proaste. La nivel de abordare a clienților.  Există și în Moldova totuși servicii de taxi bune. 

E dimineață din nou în Moldova. Mii de familii se grăbesc să ajungă la serviciu, grădinițe și școli. Și cu miile sună la serviciile de taxi.

- Mda! Adresa!

- Bună ziua. Adresa X.

- Revenim.

După câteva apeluri în care, dacă ești mai puțin norocos ți se spune scurt

„Mașini nu-s” și ți se trânteste receptorul fără drept de apel, cei mai insistenți găsesc mașina.

- Alo, șoferul vă așteaptă. Ieșiți în 3 minute sau pleacă.

Se întâmplă că șoferul deja a plecat. Se întâmplă că el e în toane rele. Multe se întâmplă. Și în pofida deservirii ce te lasă cu gust amar toată ziua, continăm să apelăm cu miile la același serviciu de taxi, ori de câte ori avem nevoie.

De ce deservirea proastă a serviciilor de taxi ține?

Într-un studiu comportamental, Dan Ariely, faimosul economist și cercetător de la Universitatea Duke din SUA, spunea că noi tot timpul revenim la prima decizie pentru că suntem predispuși să credem că deciziile noastre sunt bune. Și dacă n-am avut o experiență extrem de proastă, vom cumpăra aceeași cafea arsă, chiar dacă la colț există cafea mai ieftină și mai bună.

În același timp, revenim la aceeași decizie atunci când nu avem alternativă. Când discutam cu echipa despre afacerile care au nevoie de Mystery Shopping neapărat, serviciul de taxi, apărea mereu în listele noastre. Dar mereu ne confruntam cu Așa e peste tot și nu ne puneam prea multe speranțe într-o schimbare. Într-adevăr, toate serviciile de taxi la noi sunt la fel:

  • rareori ești salutat
  • tonul vocii mereu de parcă ți se face o favoare
  • dispecerul mereu e supărat și grăbit
  • orice abatere de la reguli e taxată.

Deservirea proastă funcționează până într-o zi.

În tot mai multe orașe, Uber a făcut revoluție. Taximetrist poate fi orice persoană a cărei mașină corespunde unor standarde. Serviciul impune politețea ca normă obligatorie de serviciu. Clienții pot urmări în ce punct se află mașina din momentul în care comanda a fost primită, cu cine vor călători, li se oferă apă și, la final, pun note șoferului pentru deservire.

Exemple bune de deservire la servicii de taxi există și la noi.

Recent, a apărut și în Chișinău un serviciu de taxi, de la care merită să luăm exemplu.Iată prin ce se diferențiază:

  • La telefon răspunde o femeie cu voce plăcută
  • Dicția este impecabilă
  • Salută de fiecare dată
  • Se prezintă și întreabă cu cine are onoarea să vorbească
  • La final urează o zi bună
  • Revine și anunță neapărat numărul mașinii

“De atunci, doar la ei apelez. De fiecare dată mă lasă cu acea senzație că am fost tratată bine, mereu fac tot posibilul ca să-mi găsească mașină, chiar mă întreabă ce automobil prefer.  Cu un simplu Bună ziua m-au transformat în client loial. „ Semnat, Cumpărător Misterios.

Voi ce exemple de servicii de taxi bune cunoașteți?

Vizualizări191 Share Tweet Plus