Rockit Digital Summit 2016 – încă un pas înainte spre educarea digitală a businessului din Moldova

În perioada 5 - 6 februarie, Magenta Consulting a participat la Rockit Digital Summit - cel mai grandios eveniment din Moldova, axat pe domeniul comunicării digitale. În cadrul conferinței, Dumitru Slonovschi, Director General al Magenta Consulting, a prezentat discursul ”Cutting Through the Noise: Build communication that works”, împărtășindu-și experiența de circa 10 ani în materie de strategii de marketing.

Discursul tratează practicile eficiente de marketing și comunicare, îndemnând la următoarele acțiuni:

  • Evitați ”Zgomotul” în comunicare. Din dorința de a promova toate caracteristicile brandului, cei care desfășoară campanii de publicitate emit prea multe mesaje promoționale, care creează confuzii în rândul publicului larg. Astfel, fiecare persoană este expusă în fiecare zi la circa 5000 de mesaje promoționale, dintre care observate se fac doar 360 dintre ele.
  • Utilizați cu atenție tehnica BUZZ în scopul de a menține consumatorii loiali, astfel ca publicul să vorbească nu numai despre creativitatea publicității, dar și despre proprietățile produsului.
  • Dezvoltați Unique selling proposition. Caracteristicile produsului trebuie să fie puse în valoare în egală măsură cu imaginea brandului și creativitatea campaniilor, pentru a pune accent pe beneficiile produselor/serviciilor oferite, nu doar pe imagine.
  • Cunoașteți consumatorul . Înainte de a demara o campanie, dezvoltați-vă abilitatea de a vă pregăti de această campanie. Acest lucru îl puteți face prin cercetarea publicului, folosind instrumente de analiză furnizate de social media. În urma analizei publicului, setați canalele prin care veți trata fiecare categorie de public.  
  • Definiți audiența. Pe lângă abordarea consumatorilor actuali și a celor potențiali, nu uitați de angajații companiei – adevărați ambasadori ai brandului. Prin urmare, mesajul emis către diferite categorii ale publicului trebuie să-și păstreze caracterul de a fi coerent și continuu.

 

Rockit Digital Summit, pe lângă faptul că a lansat provocarea de a opera cu cele mai noi instrumente digitale, a monitorizat cele mai bune rezultate obținute în această sferă. În cadrul evenimentului, au fost premiate cele mai bune campanii digitale.

Câștigătorii celor 5 categorii nominalizate sunt:

 

Fiind în perioada de post-event, avem stocate în memorie ideile lansate la conferință. Dar cu ce ne alegem în urma evenimentului, în afară de notițe într-un carnet și contacte cu potențiali clienți, angajați, parteneri? Ei bine, însăși organizarea și desfășurarea Rockit Digital Summit reprezintă un exemplu de transformare a unei idei, într-o concepție pe care oamenii să o observe, să o adopte și, într-un final, să o îndrăgească. Deci, practicile Rockit se pot folosi atât  în procesul organizării evenimentelor, cât și în activitățile de afaceri.

3 practici simple de urmat de la Rockit Digital Summit

  1. Segmentarea publicului.  Cei peste 600 de participanți din 22 de țări au venit la Rockit Digital Summit fiind, în mare parte, atrași de subiectul conferinței – noi trenduri în comunicarea digitală. Tematică vastă este acea care a întrunit la același eveniment specialiști din PR, Marketing, Mass-Media, IT și chiar din domenii de activitate ca: educație, sănătate, administrare publică. Pe acești oameni nu i-a unit doar comunicarea digitală, la Rockit Digital Summit fiecare și-a găsit punctele sale de interes: panele cu discuții interactive sau discursuri cu instrucțiuni care ”lucrează” în social media sau publicitate; prezentări cu cele mai bune practici în jurnalism, pe de o parte, sau idei de dezvoltare a afacerilor, pe de altă parte. Start-up sau business recunoscut, ONG sau companie de stat, toate entitățile au marcat drept util contentul  Rockit Digital Summit. Așadar, putem trage concluzia că, dacă segmentarea publicului este efectuată corect și fiecare segment este tratat ca atare, atunci proiectele cu certitudine au mari șanse de reușită.
  2. Networking-ul. Imediat ce s-a realizat segmentarea publicului, a doua componentă care să pune pe roate interacționarea cu publicul este networking-ul. La Rockit Digital Summit networking-ul s-a desfășurat atât pe orizontală, cât și pe verticală. Cu scopuri de recrutare, de angajare sau de parteneriat a fost utilizată în premieră aplicația Rockit Summit. Așadar, Rockit Moldova nu numai a oferit participanților posibilitatea de a socializa cu personalități din domeniile de interes selectate, dar și a lansat o inovație, fapt ce concentrează și mai mult atenția publicului asupra platformei Rockit.
  3. Promovarea.  La Rockit Digital Summit, promovarea a luat forma tehnicilor BTL, manifestându-se mai mult prin intermediul prezentărilor spekerilor, ce și-au etalat experiențele din cadrul companiilor unde activează. O astfel de promovare are avantajul de a nu fi tratată prin prisma concurenței. Speakerii au fost selectați după criteriul performanței recunoscute într-un anumit domeniu, fapt ce a dat un plus de valoare atât personalității speakerului, cât și companiei acestuia.

3 practici de implementat la Rockit Digital Summit

  1. Workshop-uri/Masterclass-uri.  Deși participanții la Rockit Digital Summit au în spate experiențe din diferite domenii și dispun de o anumită ”educație digitală”, ei totuși își doresc prezentări fundamentate ale tehnicilor comunicării digitale. Sigur că organizarea workshop-urilor presupune și o stratificare a cunoștințelor participanților pentru încadrarea în grupuri de lucru, care poate ar implica mai mult efort, dar sunt sigur că rezultatele acestor ședințe ar fi apreciate atât la noi în țară, cât și peste hotare.
  2. Mass-Media în masă. Evenimentele de așa calibru ca Rockit Digital Summit constituie nu numai un mijloc de promovare pentru business-uri, startup-uri și specialiști, dar și un prilej de promovare a țării pe plan internațional. Desigur că nu se va urmări scopul de informare în masă despre eveniment, dar jurnaliștii specializați anume pe acest domeniu trebuie să aibă în vizor asemenea evenimente și să le acorde gradul de vizibilitatea cuvenită.
  3. Continuitate. E prea valoros contentul care îl emite Rockit Digital Summit pentru ca el să nu câștige cote noi de public în fiecare an. E prea bun conceptul din punct de vedere al corelării dintre idee-identitate vizuală-implementare pentru ca el să nu devină o tradiție.

După eveniment, speakerii de la Rockit Digital Summit, Dumitru Slonovschi și Eugen Boico, au evaluat rezultatele conferinței în cadrul studioului AGORA:

 

Deci, până la noi întâlniri la Rockit Digital Summit!

Mai mute informații despre eveniment: Rockit Digital Summit

 

Vizualizări158 Share Tweet Plus