Piața Marketing - Totul despre publicitatea trăsnită

Piața Marketing - Totul despre publicitatea trăsnită

Publicitatea nu va mai vedea acele zile când era posibilă atingerea unei audiențe de milioane pentru aceeași emisiune televizată, revistă sau ziar. Publicitatea TV își pierde eficiența, motivele acestui fenomen fiind: interesul redus față de televizor al anumitor categorii de oameni și creșterea numărului de canale TV.

Pentru atingerea unei audiențe largi, există deja alte opțiuni: materialul publicitar poate fi difuzat la mai multe canale media la aceeași oră, publicitatea la evenimentele mari sau crearea unei baze de date imense, care să conțină numele oamenilor interesați față de produsul sau serviciul propriu-zis.

De regulă, publicitatea este un monolog. Companiile vor avea de câștigat mult în urma creării unui sistem care ar permite un dialog între companie și consumator. Datorită acestei comunicări vor avea de profitat ambele părți.

Prin intermediul acestui studiu, Magenta Consulting vă aduce la cunoștință preferințele publicului autohton vizavi de tipurile de publicitate. Datele au fost colectate în baza sondajului trimestrial Magenta National Screening, pe un eşantion de 3000 respondenți, în 24 localități urbane (marja de eroare constituind ±1,7%).

Analizând cele mai dorite canale de publicitate, s-a constatat că fiecare al 2-lea moldovean își exprimă interesul față de promoții și reduceri de preț (50%). 45% dintre respondenți preferă publicitatea TV, 41% - degustațiile, 37% - evenimentele speciale și 36% - publicitatea oferită de consultanți. Analizând aceste cinci tipuri de publicitate, este de menționat faptul că patru dintre ele implică activitatea propriu-zisă a consumatorului. Din acest motiv, putem concluziona că oamenilor nu le place doar să privească, dar și să participe.

44% dintre participanți se declară indiferenți față de publicitatea în ziare și reviste, aceasta fiind la cea mai mare cotă din această categorie. În topul celor mai neagreate canale de publicitate au intrat: publicitatea în veceu (41%), în ascensor (36%) și pe pubele (34%).

Figura 1. Ratingul canalelor de publicitate printre populația autohtonă, %

Cea mai mare provocare a publicității în ziua de azi este atragerea atenției. Oamenii sunt presați de timp, iar mulți dintre ei chiar intenționat ignoră mesajele publicitare. Una din greutățile de bază constă în găsirea noilor căi de a atrage atenția și de a rămâne în memoria consumatorului.

Piata Marketing - Totul despre publicitatea trăsnită

Breadvertising, coolertising, bookvertising, stampvertising? O nouă limbă? Nicidecum. Este vorba doar de niște simpli termeni care denumesc forme inedite, de ultimă oră, de a-ți face publicitate. Să le luăm pe rând:

Marketing - Breadvertising

Publicitate pe punga din hârtie în care se introduce pâinea-bagheta. De obicei, aceasta pungă este imprimată cu numele producătorului de faină care aprovizionează brutăria respectivă. Un lucru interesant? Poate, pentru alte brutării, dar cu relevanță zero pentru cumpărătorul de pâine.

Mult mai potrivit ar fi un mesaj adresat omului obișnuit, un mesaj care poate fi extrem de „consistent" (și de convingător), dat fiind că spațiu e destul: oferte de petrecere a vacanțelor, diverse produse pentru gospodărie, ba chiar primele pagini dintr-un roman nou-apărut, ca o invitație de a intra în prima librărie întâlnită în cale.

Marketing - Coolertising

Publicitate pe rezervoarele de apă potabilă amplasate în birouri, săli de așteptare, centre comerciale. E un simplu abțibild pus pe rezervor, dar cu efect foarte bun. Amplasarea unei asemenea reclame în 1.400 de puncte în S.U.A., a permis firmei Unilever să obțină o creștere cu 34% a vânzărilor pentru un anumit produs (Dove Cool Moisture), iar canalul de televiziune CBS a apelat la această formă de publicitate pentru promovarea a două dintre serialele sale.

Marketing - Bookvertising

Publicitate pe niște învelitori de protecție pentru cărti, care sunt distribuite gratuit în librării. Este una dintre cele mai tari găselnițe în Japonia, unde oamenii merg mult cu metroul sau cu trenul și își umplu timpul citind. Produsul arată ca o cutie de carton desfăcută, în care cartea este practic împachetată, în doi timpi și trei mișcări.

După împachetare, învelitoarea se prinde cu o capsă (se impiedică astfel sifonarea sau murdărirea cărții), iar reclama tipărită pe ea este plimbată peste tot, zilnic, de mii de japonezi. Clienții care cumpără publicitate au grijă ca macheta lor să aibă un design cât mai atractiv, deoarece modelele cele mai reușite de învelitori se epuizează cel mai rapid.

Marketing - Stampvertising

Publicitate pe pielea clientului... La propriu. Despre ce este vorba? Știți, desigur, ce strategie folosesc managerii discotecilor în cazul clienților care vor să părăsească pentru scurt timp localul: le aplică pe dosul palmei o mică ștampilă care dovedește că aceștia au achitat deja intrarea. Ei bine, ștampila respectivă poate purta și ea un mesaj promoțional, chiar dacă suprafața disponibilă este foarte mică. Numele unei companii sau al unei băuturi este suficient.

În Australia, de exemplu, unde această forma de publicitate este întâlnită în aproape orice club, se aplică peste 2.500.000 de ștampile în fiecare an. Este o modalitate foarte eficientă de reclamă pentru firmele interesate de tinerii din segmentul 18-32 de ani.

Sursă: http://www.manager.ro

 

Vizualizări797 Share Tweet Plus