Moldovencele au monopolizat frumusețea

Oamenii tot timpul au fost atrași de frumusețe și depuneau un efort enorm pentru a o obține. A fi frumos la chip era mereu în vogă din motiv că ține de brandul personal. Omul este apreciat în funcție de calitățile sale, însă exteriorul la fel caracterizează persoana, mai ales că prima impresie contează. Frumusețea feminină tot timpul a fost în centrul atenției atât a bărbaților, cât și a femeilor. Tendința femeilor de a fi cât mai frumoase este stimulată de scopurile pe care acestea le pot atinge. Este bine știut că o femeie frumoasă se poate bucura de mai multe beneficii, însă nu în toate cazurile acest fapt este motivul de bază. E ușor a vorbi despre frumusețe, însă nu-i la fel de ușor să o menții sau să o creezi. În acest scop, cu mii de ani în urmă în Egiptul Antic a fost inventată cosmetica de întreținere și decorativă. Actualmente aceasta e destinată îngrijirii, păstrării și înfrumusețării corpului uman.  În pofida acestui fapt, pentru mulți cuvântul "cosmetica" se asociază cu acele ore* petrecute în fața oglinzii înainte de a pleca la serviciu, iar bărbații vorbesc pe această temă doar atunci când povestesc întâmplări din viață sau bancuri.

Magenta Consulting a efectuat acest studiu pentru a pune în evidență preferințele, frecvența și scopul în ceea ce privește utilizarea cosmeticii de către femei. Datele au fost colectate prin intermediul sondajului trimestrial Magenta National Screening, pe un eşantion de 708 de respondenți, în 25 de localități urbane (marja de eroare constituie ± 1,7%, la un interval de încredere de 95%).

Precum a arătat studiul, zilnic se machiază aproape fiecare a 2-a femeie,  iar 16% - utilizează produsele cosmetice (ruj, farduri, pudră, ojă etc.) de câteva ori pe săptămână. Doar 2% dintre femei folosesc cosmetica o dată pe săptămână, iar 17% - doar cu o ocazie specială. Luând în considerare numărul mare de sărbători la moldoveni, contează mult care este percepția respondentelor vizavi de ocaziile speciale. Ponderea femeilor care nu utilizează cosmetică  o constituie 18%.

Figura 1: Frecvența utilizării produselor cosmetice de către femei, N=642, %

În trusele cosmetice, rujul îl puteți găsi la 89% dintre femeile care utilizează cosmetică. Ponderile utilizării rimelului și ojei constituie 77% și, respectiv, 63%. Creionul este întrebuințat de 60% dintre participante, fardul de pleoape - de 58%, fondul de ten - de 54%, pudra pentru ten - de 33% și fardul de obraji - de 30%. Luând în considerare existența numeroasă a pieselor cosmetice și ponderile utilizării acestora, care în mule cazuri depășește 50%, putem concluziona faptul că femeile care întrebuințează cosmetica depun un efort considerabil. Oare deseori bărbații observă acest efort?*

Figura 2: Produsele cosmetice utilizate, N=528, %

Fiecare a 3-a femeie care întrebuințează machiajul nici nu-și mai amintește din ce motiv o face, categorisind această activitate ca o necesitate zilnică. Pentru 20% dintre participantele la sondaj, utilizarea cosmeticii este un artificiu de a ascunde neajunsurile, iar pentru 19% - o modalitate de auto exprimare. Ponderea femeilor care se simt bine fără cosmetică constituie 12%, iar cota respondentelor care consideră cosmetica o modalitate de a atrage atenția este de 11%.

Figura 3: Concepția asupra utilizării cosmeticii decorative, N=499, %

Cele mai utilizate mărci de cosmetică decorativă de către moldovence sunt: AVON, ORIFLAME, Mary Kay, L'Oréal și BOURJOIS. Cea mai preferată dintre acestea este AVON cu următoarele produsele - rimel, creion, fard de pleoape și ojă, care au cea mai mare pondere de utilizare, excepție reprezintă de fondul de ten și rujul, unde cota mărcii ORIFLAME este cea mai înaltă. AVON și ORIFLAME sunt cele mai întrebuințate mărci, cotele acestora sunt mult mai mari, comparativ cu celelalte mărci. Cu toate că mărcile sus-menționate sunt cele mai frecvent întrebuințate, orice femeie ar putea scrie un dicționar de termeni și mărci cosmetice.*

Figura 4: Mărcile de produse cosmetice decorative utilizate, N=497, %

Dat fiind faptul că moldovencele sunt cele mai frumoase femei, Magenta Consulting le dorește să-și mențină această frumusețe, indiferent de viziunile vizavi de cosmetică.

*Viziunea unui bărbat

 

Vizualizări420 Share Tweet Plus