Articole asemănătoare

Moldovenii fac cumpărături online. Sau nu?

Magenta a făcut matematica: cum și cât ulei vegetal consumă moldovenii anual

Prea bolnăvicioși sau perfect sănătoși: 93% de moldoveni merg la farmacii

Cele mai des întâlnite glume, făcute de moldoveni, pe subiectul telefoanelor mobile, sunt cele despre iPhone. Însă așa pare doar la prima vedere, un sondaj realizat de echipa Magenta Consulting arată că, de fapt, există alte branduri de telefoane mobile care se bucură de o popularitate mai mare decât cele cu măr mușcat pe verso.

Liderii topului de telefoane mobile preferate de moldoveni sunt dispozitivele marca Samsung și Nokia, cu o diferență de doar 5 la sută. Cu alte cuvinte, 36% din moldoveni au în buzunar un Samsung și 31% din respondenți – Nokia. Locul trei, patru și cinci a fost luat cu o diferență de un procent dintre fiecare de Lenovo (13%), HTC (12%) și iPhone (11%) respectiv.

Sondaj: Marci de smartphone-uri preferate de moldoveni

Majoritatea dintre moldovenii care dețin un telefon sau smartphone Samsung sunt cele ce dețin propria afacere, cele care au peste 35 de ani și au un venit între 5000 și 6000 de lei lunar. Cea mai mare parte din proprietarii de iPhone din Republica Moldova sunt liberi profesioniști sau neangajați. De asemenea, majoritatea acestei categorii o reprezintă respondenții ce dețin studii gimnaziale sau medii incomplete.

Moldovenii care utilizează la moment o Nokia pentru convorbiri telefonice sunt în egală măsură clienții operatorului mobil Orange și clineții Moldcell; de două ori mai puțini sunt cei ce folosesc serviciile operatorului Unite. De asemenea, pentru telefoanele Nokia manifestă interes persoanele din toate categoriile de vârstă, totuși, mai mulți dintre aceștia sunt bărbații și liberii profesioniști, cu un venit lunar până la 4000 de lei.

Dincolo de cifre, sondaje și fițe, nu uitați că un telefon mobil e doar un mijloc de comunicare și nu evadare de la persoanele ce ne înconjoară.

Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion convențional de 335 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/-5% la un interval de încredere de 95%. Datele au fost colectate în perioada 21 mai – 11 iunie, 2015. Datele au fost adunate din chestionarele ce au fost colectate prin intermediul platformei de sondaje online www.sondaj.md.