Cum și când să abordăm clienții? Sfaturi funcționale, testate Mystery Shopping

11 secunde pentru abordare: conform statisticilor, atât durează atenția utilizatorilor. După 11 secunde ei își fixează atenția pe altceva.

Tehnici de abordare

Iată câteva tehnici pentru a atrage atenția:

  1. Salutați. Dar nu întrebați de îndată ce dorește clientul. Oferiți-i spațiu pentru a se orienta.
  2. Glumiți. Oamenii sunt gata să treacă cu vederea o informație importantă, dar nu și o glumă bună. Pregătiți câteva glume din timp, dacă încă nu sunteți bun la improvizat.
  3. Povestiți o istorie. Dacă începeți cu”Imaginați-vă…” sau ”Odată…”, aveți credit de atenție pentru vreo 2 minute. E bine ca istoria să fie la subiect, deci scurtă și din viața reală.
  4. Intrați în discuție. Adresați o întrebare personală, de exemplu, cum se simte persoana sau dacă vrea un pahar cu apă sau o ceașcă cu ceai. Dacă îi place ploaia sau soarele, sau care sunt culorile ei preferate, dacă este vorba de vestimentație.
  5. Șocați. Comunicați date senzaționale, care captează atenția. De exemplu, care sunt cele mai vândute piese și profilul de cumpărători care le preferă. 

Abordarea nu e suficientă. Cum să mențineți atenția?

Acapararea atenției este doar primul pas. Pentru a o menține, țineți minte că pentru noi, ființele umane, și în calitate de consumatori, e important ceea ce ni se spune când:

  • Este vorba de informație nouă sau senzațională;
  • Se vorbește despre noi;
  • Ni se vorbește vesel, emoțional și sincer;
  • Ni se vorbește scurt și la temă. În acest fel, nu ni se creează impresia că ni se impune forțat ceva ce nu dorim. Suntem luați cu vorbe frumoase, dar nu mincinoase;
  • Simțim că vânzătorul este de partea noastră, ne ascultă și se interesează de doleanțele noastre. Și ne spune când ceva ni se potrivește cu adevărat sau nu. 
Vizualizări185 Share Tweet Plus