Ce văd fumătorii pe pachetele de țigări? Studiu de caz cu Eye Tracking

Țigările sunt una dintre schimbările pe care le-a adus lumea capitalismului după destrămarea URSS. Precum marca telefoanelor astăzi, la fel LM, Parlament, Camel indicau, statutul celui care le fuma. Vedeți aici un studiu Eye Tracking pentru a determina care dintre mărcile de țigări sunt mai ochioase pentru consumatorii de azi.

Țigările, înainte de asta…

În Statele Unite, țigările au marcat emanciparea femeilor care aveau voie să fumeze doar acasă. Iar revoluția luminilor le-a adus dreptul de a-și aprinde o țigară în stradă. La oficii era nu doar permis, dar și la modă să fumezi însoțind procesul de o dușcă. Pe atunci țigările erau calmante recomandate de doctori. Au trecut anii și legea relativității și-a demonstrat încă o dată veridicitatea. Protagonistul, cowboy-ul din publicitatea LM, a decedat de cancer pulmonar. Iar soarta lui au repetat-o milioane de fumători din întreaga lume. Astăzi fumatul este în desuetudine. Pe aceeași treaptă ca și consumul de zahăr. Ambele au fost coborâte la rang de vicii și toate politicile sunt orientate spre reducerea consumului lor.

Ce cred despre țigări fumătorii de astăzi?

Noi nu susținem și nici nu demonizăm fumatul. Fenomenul ne interesează mai mult din punct de vedere marketologic. De aceea, am efectuat un studiu Eye Tracking pentru a determina care dintre mărcile de țigări sunt mai ochioase pentru consumatori. Pe același raft, am pus mărcile de țigări: Marlboro, LM, Parliament și Camel. Iar pentru a studia privirile participanților, am folosit metodele specifice serviciului Eye Tracking oferit de noi:

  • harta termică;
  • numărul de fixații ale privirii;
  • durata fixațiilor.

Acești indicatori cantitativi, la solicitarea clientului, îi însoțim, de regulă, și de un chestionar, pentru a stabili motivele care stau în spatele deciziei ”observanților”. Astfel, stabilim cu certitudine ce atrage privirile: cromatica, familiaritatea produsului sau originalitatea ambalajului.

Marca țigărilor contează

Harta termică a relevat că marca, în ceea ce privește țigările, contează. Participanții au acordat o mare atenție denumirii, ca Parliament, în zona cea mai fierbinte. Totuși, cel mai mare număr de fixații ale privirii le-a revenit țigărilor LM. Să fie culoarea roșie explicația? Cea mai mică doză de atenție a primit-o țigările Camel. 

Funcționează anti-reclama țigărilor?

Urmează cea mai interesantă parte. Am fost curioși să aflăm cât de eficiente sunt mesajele anti-fumat plasate pe pachetele de țigări. Sunt acestea observate, în genere, de consumatori? Răspunsul este – da. 55% dintre participanți au observat mesajele și chiar au revenit la ele. 

Vizualizări528 Share Tweet Plus