Noutăți

Studiul național de audiență mass-media

Pe data de 5 decembrie 2018 au fost lansate rezultatele Studiului național de audiență mass-media, realizat de Magenta Consulting, la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI). Acestea au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă, la care au participat colegii de la Magenta - Andrei Ciobanu, Research Director, Valeria Munteanu, Consultant în marketing și Nadine Gogu, director executiv CJI. Scopul studiului constituie identificarea audienței mass-media în rândul consumatorilor la nivel național.

Obiectivele studiului:

  1. Identificarea cotei de utilizatori ai surselor media;
  2. Identificarea frecvenței de utilizare a surselor media;
  3. Identificarea profilului demografic al utilizatorilor surselor media.

Conform datelor sondajului, posturile de televiziune sunt în continuare în topul preferințelor consumatorilor de media, 86% din respondenți afirmând că au privit televizorul în ziua precedentă intervievării. 53% dintre respondenți accesează internetul în fiecare zi sau de câteva ori pe săptămână. În același timp, 68% dintre aceștia accesează o dată pe săptămână și mai des rețeaua de socializare Facebook, iar 66% - Odnoklassniki. Din totalul persoanelor intervievate, 33% au ascultat radioul pe parcursul zilei anterioare, iar 21% au afirmat că citesc ziare mai des decât o dată pe săptămână. 10% dintre participanții la sondaj citesc cu regularitate cel puțin o revistă autohtonă. Studiul integral poate fi accesat pe site-ul www.media-azi.md

Link Studiu .pdf

Eșantionul cercetării a inclus 1138 de persoane, cu o distribuție reprezentativă la nivel național și o marjă de eroare de ±2.5%. Pentru această cercetare s-a utilizat metoda Day After Recall (DAR), iar datele au fost colectate cu ajutorul tabletelor prin metoda CAPI (interviu față în față). Perioada de colectare: 17 Octombrie – 11 Noiembrie 2018.

Sursa foto: www.media-azi.md