Noutăți

Studiu național: „Percepția populației despre mass-media în Republica Moldova”

Vineri, 30 noiembrie, în cadrul Formului Mass-Media 2018, au fost prezentate rezultatele studiului "Percepția populației despre mass-media în Republica Moldova", care a fost realizat de Magenta Consulting pentru Internews in Moldova.

Raportul prezintă rezultatul studiului care a avut drept scop evaluarea percepției mass-media în rândul cetățenilor din Republica Moldova. Studiul a estimat în ce măsură consumatorii de mass-media înțeleg conținutul mediatic, dacă jurnaliștii și mass-media oferă un conținut profesionist și care este nivelul de cunoștințe în rândul diferitelor grupuri-țintă cu privire la aspecte, precum propaganda și dezinformarea.

În acest sens, studiul a fost realizat în două etape: studiu calitativ și studiul cantitativ.

Studiul calitativ. La această etapă au fost organizate 5 Focus Grupuri cu reprezentanții populației generale atât din mediul urban, cât și rural. Discuțiile în grup au avut loc cu tineri, persoane de vârstă medie și persoane de vârstă înaintată. Participanții la discuții au fost selectați în funcție de nivelul lor de informare. Focus Grupurile au avut loc în Chișinău, Bălți, Cahul și Comrat, în perioada 7 martie – 18 aprilie 2018.

Studiu cantitativ. A fost realizat un sondaj reprezentativ național, la care au participat 1353 de respondenți din rândul populației generale, cu vârsta de 18+ ani. Datele au fost colectate după metoda Face-to-Face, CAPI (interviu față-în-față, asistat de un computer) – pe tablete. Interviurile au avut loc în perioada: 15 iunie – 16 iulie 2018.

Link Raport intergral .pdf ROMÂNĂ

Link Raport intergral .pdf RUSĂ

Acest studiu este parte a proiectului MEDIA-M, finanțat de USAID (USAID Moldova) și implementat de Internews. Proiectul are ca scop promovarea dezvoltării mass media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economic.

Vizualizări326 Share Tweet Plus