Noutăți

Prezentarea studiului privind evaluarea percepției turiștilor despre Republica Moldova ca destinație turistică

Miercuri, 7 august 2019, în cadrul unei conferințe de presă, a fost prezentat studiul realizat de Magenta Consulting „Sondajul cu turiștii la frontieră, la ieșirea din Republica Moldova”, ce are ca scop evaluarea percepției turiștilor despre Republica Moldova ca fiind o destinație turistică.

Studiul este realizat în conformitate cu recomandările Organizației Mondiale ale Turismului (OMT) privind executarea și procesarea sondajelor vizitatorilor. Acesta a fost al treilea val al studiului anual, efectuat conform metodologiei internaționale „Exit Survey”.

Obiectivele studiului:

  • Determinarea timpului mediu de vizită;
  • Identificarea cheltuielilor suportate de către turiști;
  • Identificarea țării de origine a respondenților;
  • Determinarea și evaluarea scopului vizitei în Republica Moldova;
  • Identificarea surselor de informare despre Moldova;
  • Evaluarea instrumentelor utilizate pentru servicii turistice – web, operator de turism etc.;
  • Analiza experienței în Republica Moldova;
  • Net Promoter Score.

Colectarea datelor a avut loc în perioada 10 octombrie -15 noiembrie 2018 atât la câteva puncte de trecere a frontierei – aeroport, vama cu România, cât și pe teritoriul țării – PMAN (pe parcursul Festivalului Vinului și a Zilei Orașului), în vinării (pe parcursul Festivalului Vinului) și la Orheiul Vechi. Eșantion: 1025 de respondenți.

Iată o parte din rezultatele sondajului:

  • În rândul turiștilor străini, experiența în Moldova a depășit așteptările, într-o măsură de 4.1 puncte, pe o scară de la 1 la 5.
  • 76% dintre turiștii străini sunt interesați să viziteze Republica Moldova încă o dată.
  • Dintre turiștii străini, 70% ar recomanda pe o notă de 9/10 rudelor și prietenilor să viziteze Moldova. În rândul diasporei, 69% dintre membri ar propune același lucru.
  • Circa 52% dintre turiștii străini nu au întâmpinat nici o dificultate în organizarea călătoriei. 51% din diasporă au menționat același lucru.
  • „Vinul” și „mâncarea tradițională” sunt primele lucruri care le vin în minte turiștilor străini atunci când se gândesc la Turismul în Moldova.

Studiul a fost realizat pentru Asociația Națională de Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID Moldova, Embassy of Sweden în Chișinău și UK Aid.

Pentru mai multe detalii, puteți solicita raportul la [email protected].