Noutăți

Acum și Transnistria - Cercetările Magenta Consulting vor include și malul stâng al Nistrului

Oamenii de afaceri vor putea dispune de acum încolo de rezultate ale cercetărilor de marketing de pe ambele maluri ale Nistrului. Magenta Consulting va realiza cercetările ce țin de partea dreaptă a Nistrului, în timp ce în Transnistria aceste studii vor fi desfășurate de Camera de Comerț și Industrie.

“Parteneriatul a fost stabilit în cadrul programului “Susținerea măsurilor de consolidare a încrederii” dintre Camerele de Industrie și Comerț Moldova-Franța și Transnistria.  Astfel, actualmente, toți cei interesați de extinderea afacerilor vor putea afla ce expectative și preferințe au inclusiv consumatorii din Transnistria. Iar pentru Magenta Consulting este o onoare să instruiască specialiști, având ca temei experiența de 12 ani în domeniu  și să pună, împreună cu marketerii din stânga Nistrului, bazele unui stil de cercetare mult mai extins, profund și complex. ” Dumitru Slonovschi, director general Magenta Consulting

Așadar, deja la solicitare, vor putea fi realizate cel puțin 9 tipuri de cercetări de marketing. Una dintre ele ar fi referitor la volumul pieței sau al produselor ce ar putea fi absorbite de consumatorii celor două maluri ale Nistrului. De asemenea, va fi posibilă identificarea comportamentului consumatorilor și ce îi motivează să cumpere. Alte studii ar putea ține de popularitatea canalelor de informare utilizate de consumatori. Aceasta ar ajuta companiile să decidă mai ușor cum să-și promoveze eficient produsele și serviciile, deoarece:

-          79,3% din locuitorii Transnistriei și 71% din locuitorii Moldovei folosesc internet în fiecare zi;

-          72,4% din Transnistria și 73% din Moldova privesc televizorul zilnic;

-          35% din Transnistria și 31% din Moldova ascultă radio.

“În toamna anului trecut, angajații Camerei de Comerț și Industrie din Transnistria au beneficiat de un training de instruire de 10 zile, oferit de Magenta Consulting, în cadrul căruia aceștia au învățat cum să elaboreze cercetările de marketing, cum să utilizeze softul pentru statistică SPSS și analiza datelor.  În acest an, ei au realizat deja o cercetare pentru un proiect propriu - Cumpără produse transnistrene. Totodată, a fost realizat în comun un sondaj, la solicitarea unui client al Magenta Consulting, care a inclus 2000 de respondenți de pe malul drept și 1000 - de pe malul stâng.  Anterior, am avut numeroase cereri de realizare a cercetărilor pe ambele maluri ale Nistrului, iar acum aceasta a devenit posibil cu respectarea tuturor exigențelor de colectare și analiză a datelor.” Irina Batîri, director executiv Magenta Consulting.

Cercetările de marketing  extinse vor fi în special utile companiilor interesate în comercializarea produselor și serviciilor pe ambele maluri ale Nistrului. Printre clienții care au apelat deja la acestea se numără banca Eximbank din Transnistria, Fabrica de Pâine din Tiraspol și Fabrica de încălțăminte Floare.