Noutăți

Magenta Consulting la conferința “Republica Moldova – Inovație și Diferențiere în Retail și FMCG”

Joi, 7 iunie 2018, a avut loc cea de-a patra ediție a conferinței “Republica Moldova – Inovație și Diferențiere în Retail și FMCG”, organizată de către Modern Buyer, la care a fost prezentă și Magenta Consulting, la fel ca și la ediția din anul trecut.

Evenimentul a fost format din câteva componente: dezbateri în plen, sesiuni de matchmaking și expo hall. Mai mulți furnizori de soluții pentru industriile retail și FMCG vor beneficia de spații de promovare în cadrul evenimentului. Acest eveniment oferă oportunități de networking cu peste 150 de profesioniști din industria de retail din Republica Moldova, furnizori FMCG, furnizori de soluții și servicii.

Andrei Ciobanu, Research Director la Magenta Consulting, a prezentat rezultatele preliminare ale studiului cu denumirea „Procurarea fructelor și legumelor: Practici, Preferințe, Opinii”. Cercetarea este efectuată la comanda Proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova (APM). Este un studiu național, realizat în premieră, cu scopul de a înțelege preferințele și practicile consumatorilor în privința procurării fructelor și legumelor proaspete și, totodată, de a informa părțile interesate despre rezultatele studiului.

 

Insighturile oferite în timpul conferinței organizate de Modern Buyer s-au axat pe studiul consumatorilor din Chișinău, deoarece rezultatele preliminare au fost calculate deocamdată doar pentru capitala Moldovei. Concluziile în urma analizei făcute arată că vârstnicii vizitează mai rar supermarketurile în comparație cu tinerii, și aleg să cumpere fructe și legume în altă parte decât din retailul modern. „Ei reprezintă un potențial pentru supermarketurile care doresc să își mărească numărul de clienți. Seniorii aleg în prezent să își cumpere fructele și legumele de la piață. Piețele tradiționale dispar însă”, a comentat Andrei Ciobanu, „și ei vor alege la un moment dat alte medii decât cele pe care le frecventează în prezent”.

Consumatorii din Chișinău apreciază produsele autohtone mai mult, practic 82% dintre respondenți au spus că ar dori ca acest lucru să apară pe etichetă: ei doresc o inscripționare pe raft de tipul „Produs în Moldova”. Spre deosebire de alte categorii (înghețate sau conservate), consumatorii preferă fructele și legumele proaspete produse în Moldova într-o măsură mult mai mare decât cele importate. „În etapa actuală am observat că există o preferință mai mare pentru fructele și legumele proaspete autohtone, ceea ce înseamnă că există potențialul ca supermarketurile să își atragă consumatori noi.”, spune Andrei Ciobanu.

Studiul va fi finalizat până la sfârșitul verii 2018 și va fi urmat de o analiză și de o serie de focus grupuri. 

Sursa