Noutăți

Gândește ambițios. Începe încet. Crește repede. Magenta Consulting prezintă tinerilor antreprenori lean start-up pentru afaceri de succes

În cadrul unui training prezentat de experții de la Magenta Consulting, 30 de tineri antreprenori din dreapta și stânga Nistrului au descoperit principiile demarării unui start-up și cele ale desfășurării independente a cercetărilor de marketing. Sesiunea de instruire a avut loc pe data de 13 august, în cadrul Programului „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, finanțat de UE și implementat de PNUD.

Conceptul de lean start-up a fost introdus de businessmanul, bloggerul și autorul cărții cu același nume, Eric Ries. Ideea a apărut ca răspuns la faptul că 90% din start-upuri falimentează încă din primul an de la apariție. Cauza – încrederea pe propria percepție despre produsele de care au nevoie clienții și ignorarea cererii reale. 

Andrei Ciobanu, Research Director, Magenta Consulting: ” Înainte de lansarea în realizarea unui produs pe care compania crede că potențialul client îl va aprecia, se propune efectuarea unor cercetări care să confirme că soluția aleasă răspunde într-adevăr cererii.”

Astfel, în cadrul trainingului, consultanții Magenta Consulting au prezentat principiile și criteriile de funcționare ale Lean Start-up, bazându-se pe aspectele practice, utile pentru mediul antreprenorial de pe ambele maluri ale râului Nistru:

-     antreprenorii sunt peste tot;

-     afacerea înseamnă management (eficiența lucrului și apoi lucrul în sine);

-     educație validată (află ce crede clientul);

-     contabilitatea inovației (stabilește cum vei măsura progresul);

-     construiește - măsoară – învață.

Totodată, s-au pus în practică diverse tehnici de realizare a cercetărilor de marketing, pentru a identifica opinia și necesitățile potențialilor clienți.

Irina Batîri, Director, Magenta Consulting:Din moment ce participanții deja aveau idei de afacere, scopul trainingului a fost de a-i motiva să  decidă ce problemă va soluționa produsul lor, care ar putea fi MVP (minimum viable product) - acea versiune a noului produs, care permite unei echipe să colecteze maximum de informație validată de către clienți cu cel mai mic efort. În același timp, să stabilească cum ar putea ei analiza cât de util este acest produs pentru consumatorii lor, înainte cu mult de lansarea lui pe piață, pentru a veni cu o versiune cu adevărat utilă și solicitată. Iar la subiectul ”Cercetărilor de marketing”, ne-am pus ca scop să explicăm cum se elaborează ipotezele, cum se aleg metodele de cercetare și care dintre ele sunt potrivite pentru a afla informația necesară. ”

La finalul trainingului, participanții au realizat câteva slide-uri de aplicare practică a lean start-up în afacerea lor, pentru ca, odată cu finalizarea întregului curs ce a durat mai mult de o săptămână, cele mai bine-gândite idei să fie premiate.