Noutăți

BIZAR. Magenta și-a scos angajații în stradă - cei din urmă par mulțumiți

Prietenul la nevoie se cunoaște. Ce faci atunci când vrei să-ți cunoști colegii de birou și nevoi năvălind nu prea se văd la orizont? Magenta Consulting a decis să preia controlul asupra situației, să spargă rutina și obiceiurile zilnice de birou și să-și provoace colectivul la un City Quest. Așadar, echipa Magenta s-a organizat în patru echipe, a avut patru locuri de ghicit și de vizitat, cinci probe de realizat și peste șase kilometri de parcurs pe jos prin Chișinău.

Ce este un City Quest? E simplu. Fiecare echipă din cele patru trebuia să parcurgă un traseu prin capitală, cu patru destinații sau le putem numi și „stații”. Locul exact al acestor stații trebuia dedus din indiciile primite de fiecare echipă. La destinație, colegii Magenta Consulting erau provocați să treacă prin câte o probă.

Recapitulăm: patru echipe, la linia de start, ghicesc prima destinație, ajung contra cronometru la această destinație, primesc indicii pentru probă, trec proba, primesc indiciile pentru următoarea destinație și iar se grăbesc să ajungă la „stație” înaintea echipelor rivale.  

Prima stație. Indiciul: Scările și culorile sunt cele care te duc aCASA

Din cauza „culorilor” din indiciu, unele echipe au crezut că prima stație este la Turnul de Apă care, pe timp de noapte, este luminat în culori diferite sau o altă stație - Casa Națiunilor. În realitate, însă, colegii de la Magenta au trebuit să ajungă în parcul Valea Morilor.

Acolo îi aștepta prima probă: cu ochii legați, să culeagă niște bomboane. Fiecare echipă a fost rugată să își aleagă un lider și să creeze o coloană, lăsând liderul să fie ultimul în coloană. Pentru dramatism, tuturor membrilor din echipă, cu excepția liderului, le-au fost legați ochii. De ce liderului nu „i s-a luat vederea”? Pentru că acesta a trebuit să conducă echipa, găsind o modalitate de a comunica prin strângeri de mână și instrucțiuni verbale, pe un traseu pe care bomboanele atârnau în aer, deasupra lor, și trebuiau culese. 

 

A doua stație. Indiciul: În jurul nucului să ne-așezăm, să ne privim în ochi, iar de te vei teme de umbră, deasupra apei să pășești și să sari

A doua proba, de la cea de-a doua destinație, a așteptat echipele Magenta la umbra unui nuc din Grădina Publică Ștefan cel Mare și Sfânt cu întrebări - fulger. Fiecărei echipe i-au fost adresate câte 16 întrebări diverse, precum: Care e viteza luminii? Ce peninsulă are în partea nord-estică Munții Pirinei? Ce reprezintă în Italia Seria A? În ce stil artistic au scris Goethe, Byron și Hugo?

Modalitatea de a răspunde, însă, a fost una mai neobișnuită. Fiecare grup alegea un lider. Liderul trăgea la sorț bilețele ce indicau domeniul din care vor fi întrebările. Ținând cont doar de tematica întrebării, liderul, înainte să audă întrebarea, numea cine din echipa urmează să răspundă. Dacă persoana delegată răspundea corect, echipa primea câte trei puncte. Dacă persoana delegată răspundea greșit, iar un alt membru al echipei cunoștea răspunsul corect, atunci echipa primea doar un punct.

Astfel, angajații Magenta Consulting și-au antrenat abilitățile manageriale de a delega sarcini și de a intui cine din echipă s-ar descurca mai bine în funcție de domeniu. Totodată, angajații au avut posibilitatea de a se cunoaște unii pe alții mai bine și să afle domeniul în care membrii echipei sunt mai pricepuți.

A treia stație. Indiciul: Și după moarte, tot alături suntem...

După plimbări în parcurile capitalei, colectivul Magenta și-a continuat „pelerinajul” pe străzile din centru, mai exact, la cea mai romantică intersecție: cea dintre străzile Mihai Eminescu și Veronica Micle. Tot aici, urma să fie trecută a treia probă ce i-a scos pe toți angajații Magenta din zona de confort – au intrat în contact cu oameni necunoscuți, au negociat cu cei din urmă, și-au antrenat tehnicile de vânzare și au fost dezinhibați până și cei mai retrași membri ai echipei.

Fiecare membru al echipei a scotocit prin genți ca să găsească un obiect pe care este gata să îl dăruiască. Timp de 20 de minute, obiectul trebuia schimbat pe un alt obiect, mai scump, oferit de trecători. Unii din trecători au oferit lucruri cu adevărat de preț, cum ar fi drapelul Republicii Moldova, băuturile răcoritoare pe timp de caniculă, mesaje de apreciere față de compania Magenta, autografe și „talismane” care aveau o istorie specială în viața unor trecători.

Apropo de zona de confort, aceasta a fost supusă încercărilor pe parcursului întregii călătorii prin oraș. Membrii echipelor au trebuit să interacționeze cu trecătorii: să găsească câte o carte de vizită a unui stomatolog și a unui avocat, să facă poze cu o blondă, cu un biciclist, cu o persoană cu flori, cu cineva îmbrăcat în pantaloni scurți și cu cineva care purta blană (pe caniculă!).

A patra stație. Indiciul: Capitala Lituaniei în Centrul Chișinăului

Ultima destinație a adus echipele Magenta la Vilnius, mai exact la supermarketul Nr. 1 – Vilnius. Fiindcă acțiunea se întâmpla în preajma unui magazin alimentar, cea de-a patra probă, la fel, a fost una gastronomică. Ajunși lângă Vilnius, fiecare echipă a primit un metru de bandă adezivă, un metru de ață și 20 de paste pentru a construi un turn care să fie maxim de înalt și suficient de stabil pentru a susține o bezea.

Construcțiile colegilor au ieșit interesante. Cineva a reușit să construiască chiar un prototip de aluat al Turnului Eiffel. Jocul i-a provocat pe membrii echipelor să fie cât mai creativi, implicați și concentrați pentru a soluționa o problemă cu resurse minime. 

Proba de final, cea de-a cincea probă, a pus accent pe latura comunicativă a echipei. Liderul trebuia să explice echipei cum se face o floare de lilie, folosind tehnica origami. Sursa de informare putea fi internetul sau trecătorii, toți membrii trebuiau să fie cu mâinile pe hârtie și să asculte explicațiile liderului, pentru că liderul nu avea dreptul să demonstreze ce trebuie făcut.

În activitatea zilnică, comunicarea joacă un rol crucial în succesul proiectelor realizate în premieră și de inovație. Un specialist bun în marketing trebuie să treacă informația prin propriile cunoștințe și experiență pentru a interpreta corect scopul ce urmează a fi atins. Iar o companie bună de consultanță și marketing trebuie să știe cum să-i determine pe specialiștii săi buni să realizeze împreună cele mai tari proiecte.

Vizualizări895 Share Tweet Plus