Servicii

Pentru decizii de  marketing unele companii valorifică informația pe care o pune la dispoziție Magenta Consulting sub formă de rezultate ale cercetărilor pieței. În alte cazuri, însă, clienții au nevoie de servicii mai complexe, care ar include interpretarea datelor studiilor și soluții funcționale, ce ar contribui la creșterea profiturilor companiei clientului.

Magenta Consulting dispune de o vastă experiență ce ține de consultanța de marketing și oferă în acest sens un spectru de servicii:

Strategia de marketing

S-ar părea că termenul ”strategie” este un cuvânt care nu ține de afacerile din Moldova, unde totul este sporadic și neplanificat, iar schimbările economice, politice și de altă natură subminează orice eforturi de planificare. Anume așa cred majoritatea antreprenorilor din Moldova. Iar Dvs. puteți să mergeți cu un pas mai în față decât aceștia, dacă nu veți apela la explicații de acest gen pentru a justifica lipsa unei strategii, ci chiar o veți avea la îndemână, gata pentru implementare.  

Strategia de marketing este un document menit să asigure că activitățile de promovare din compania Dvs. urmează anumite scopuri clare, există o abordare strategică, ce ghidează întreagă activitate de comunicare/ promovare astfel, încât să nu fie activități spontane și necoordonate, ci să fie clar cum se preconizează să comunice întreagă instituție. Strategia de marketing vă ajută să priviți produsul, concurenții, piața și activitățile de marketing ca pe un tot întreg. Este un produs vizionar, dar practic. Dacă activitatea Dvs. de marketing nu se bazează pe o strategie de comunicare, riscați să:

  • Pierdeți banii investiți în promovare inutilă;
  • Țintiți incorect clienții;
  • Promovați produsele și serviciile ineficient;
  • Vă simțiți debusolați, pentru că nu știți ce se petrece în activitatea de marketing.

La Magenta, strategia de marketing este elaborată doar în baza datelor din cercetări, de obicei, sondaje sau interviuri aprofundate cu reprezentanți ai instituției clientului și ai publicului - țintă.

Strategia de marketing pentru poziționare și viziune

Poziționarea este elementul strategic, care vă diferențiază de concurenți, creează o poziție unică în mintea consumatorului și uneori chiar vă explică cine sunteți. Poziționarea este primul pas în activitatea de marketing strategic, iar aceasta se setează împreună cu clientul și e bazată pe rezultatele obținute în faza de cercetare. Strategia include poziționarea companiei, stabilirea auditoriilor-țintă, elaborarea mesajelor de comunicare pentru fiecare dintre ele, precum și identificarea canalelor de comunicare relevante.

Strategia de marketing ca plan de acțiuni

Promovarea sporadică se face atunci când vreunul dintre angajați are ceva timp liber și creează impresie neclară despre companie. Din acest motiv, pe lângă strategia de marketing, Magenta elaborează și un plan de acțiuni. Acesta este planul de lucru care expune cum poate fi implementată strategia de comunicare. Planul este un document Excel, în care se indică o listă detaliată de activități care vor asigura implementarea scopurilor propuse, pentru a urmări că totul se desfășoară la timp și în bugetul stabilit. De regulă, planul de acțiuni se elaborează pe un termen de un an, dar poate fi emis și pe un termen mai scurt, la solicitarea clientului. Astfel, Dvs. știți cu siguranță ce activități de marketing urmează peste o lună sau peste jumătate de an.

Strategia de marketing și planul de acțiuni vă ajută să setați indicatorii de performanță pentru echipă și să evaluați la ce nivel au ajuns, de fapt, așteptările Dvs.